انجمن فیلم کوتاه ایران: از این پس کنار مردم خواهیم ایستاد

انجمن فیلم کوتاه ایران با انتشار بیانیه‌ای، با بیان این‌که کشته‌شدن کیان پیرفلک و ده‌ها کودک و نوجوان حجت را بر آنان تمام کرده، اعلام کرد: «از این پس در واقعیت زندگی و کار خواهیم کرد و جایی خواهیم ایستاد که مردم عزیز ایران ایستاده‌اند.»

در بیانیه این انجمن که ۲۸ آبان منتشر شد، به «خط‌قرمزهای فراوان» حکومت در سینما از جمله «منع موضوعاتی از قبیل کودک‌کشی» اشاره شده و آمده است این همان است که «امروز در عین ناباوری به هولناک‌ترین و عریان‌ترین شکل نه در فیلم‌ها که در کوچه و خیابان‌های شهرمان می‌بینیم».

از شروع اعتراضات «زن زندگی آزادی» در ۲۶ شهریور، شمار کودکانی که در جریان سرکوب اعتراضات کشته شده‌اند از چهل کودک گذشته و در این میان کشته‌شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌ای که با شلیک تیر جنگی مأموران در ایذه کشته شد، خشم عمومی را بیش از هر زمان دیگری برانگیخته است.

انجمن فیلم کوتاه در بخش دیگری از بیانیه خود خطاب به حکومت چنین آورده است: «وقتی شما برای خواست ملت حاضر نیستید حتی یک قدم به عقب بردارید، ما گامی به پیش برمی‌داریم تا بگوییم از این پس در واقعیت زندگی و کار خواهیم کرد. ما جایی خواهیم ایستاد که مردم عزیز ایران ایستاده‌اند.»

ساخت هرگونه فیلم سینمایی اعم از بلند و کوتاه در جمهوری اسلامی نیازمند کسب مجوز از وزارت ارشاد است، اما انجمن فیلم کوتاه در پایان بیانیه خود اعلام کرده است که از نگاه آنان و از این پس «احقاق حق و ابراز عقیده هیچ مجوزی جز خواست و اراده‌ ملت نمی‌شناسد».

با گذشت بیش از دو ماه از شروع اعتراضات سراسری، حکومت جمهوری اسلامی هنوز این اعتراضات را به‌رسمیت نشناخته و به‌شدت درگیر سرکوب آن است. تا کنون شمار کشته‌شدگان از ۳۰۰ نفر هم گذشته که رادیوفردا تا امروز موفق شده هویت ۲۴۲ تن از آنان را تأیید کند، از جمله ۴۱ کودک زیر ۱۸ سال.

بیشتر در این باره: شناسایی هویت ۳۷۳ تن از کشته‌شدگان در ۲۵ استان