رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران، استعفا کرد

رئیس جمهوری ایران با استعفای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران، موافقت کرده و شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

رسانه‌های دولتی روز سه‌شنبه اول آذر ماه «تشدید بیماری» را علت استعفای آقای قاسمی عنوان کرده‌اند، اما طی ماه‌های گذشته بازداشت معاون وی هنگام دریافت رشوه یورویی و در پی آن انتشار تصاویری از آقای قاسمی در کنار خانمی در مالزی که حجاب نداشت، جنجال‌انگیز شده بود.

شهریور ماه امسال قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه‌ آقای قاسمی حین دریافت رشوه به صورت یورو بازداشت شد. آقای قاسمی ابتدا رشوه‌خواری او را «گمانه‌زنی بی‌پایه» خوانده بود، اما بعد با تغییر موضع، از دلیل بازداشت او اظهار بی‌اطلاعی کرد.

خود آقای قاسمی همچنین در دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر نفت، یکی از متهمان اصلی پرونده فساد سه میلیارد یورویی بابک زنجانی بود و نقش مهمی در معرفی و تثبیت موقعیت آقای زنجانی در صنعت نفت ایران داشت که به کلاهبرداری سه میلیارد دلاری این تاجر منجر شد.

اخیرا انتشار تصاویری از رستم قاسمی در کنار خانمی بدون حجاب در مالزی جنجال‌انگیز شد و برخی نمایندگان مجلس از او خواستند که استعفا دهد و یا این که استیضاح خواهد شد.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن