حساب توییتری چند خبرنگار که اخبار ایلان ماسک را پوشش می‌دهند معلق شد

ایلان ماسک

حساب توییتری متعلق به چندین روزنامه‌نگار برجسته در آمریکا که اخبار مربوط به ایلان ماسک، مالک این شرکت، را پوشش می‌دهند، ناگهانی و بدون ذکر دلیل به حال تعلیق درآمده است.

خبرنگاران نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشینگتن پست از جمله افرادی هستند که عصر روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه، دسترسی خود به توییتر را از دست دادند.

سخنگوی توییتر به وب‌سایت فناوری وِرج گفته است که تعلیق این خبرنگاران به اشتراک‌گذاری مستقیم اطلاعات جغرافیایی و مکانی افراد ارتباط دارد.

این اتفاق پس از آن افتاد که کمپانی توییتر در قانونی جدید اعلام کرد که به اشتراک گذاشتن اطلاعات جغرافیایی افراد ممنوع است. ایلان ماسک همچنین وعده داد که از افرادی که هواپیمای شخصی او را ردیابی می‌کنند شکایت کند.

در واکنش به این اقدام، سخنگوی روزنامه نیویورک تایمز تعلیق این حساب‌ها در توییتر را «مشکوک و تاسف‌بار» خواند و گفت نه این روزنامه و نه خبرنگار آن تاکنون توضیحی درباره این اقدام «دریافت نکرده‌اند».

در همین زمینه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد که «تعلیق ناگهانی و غیرموجه تعدادی از خبرنگاران نگران‌کننده است، اما تعجب‌آور نیست».

آقای ماسک مستقیماً در مورد این تعلیق‌ها اظهار نظر نکرده، اما در توییتی نوشت: «انتقاد از من در هر زمانی خوب است، اما افشای موقعیت مکانی من و به خطر انداختن خانواده‌ام پسندیده نیست.»

او در ادامه خبر داد: «حساب‌های درگیر در انتشار اطلاعات خصوصی و شخصی افراد در فضای مجازی یک تعلیق موقت هفت روزه دریافت می‌کنند.»

این اقدام ایلان ماسک در توییتر با انتقاد‌های فراوانی روبه‌رو شده است، به‌ویژه آن که او پیش از تصاحب مالکیت توییتر مدام از آزادی بیان کامل و بی‌حد و مرز طرفداری می‌کرد و مدیران توییتر را به سانسور متهم می‌کرد.

ایلان ماسک وعده داده است که سخت‌گیری‌ها روی محتوا در توییتر را کاهش دهد و برخی حساب‌های تعلیق شده را به تدریج بازگرداند.

او در یک اقدام جنجالی حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را نیز به توییتر بازگرداند.

روز ۱۲ آذرماه امسال امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در دیدار با مالک جدید توییتر، از وی خواست تا محتوای توییتر با قوانین اروپا سازگار شود.