ترامپ کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را آغاز کرد

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مبارزات انتخاباتی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را با سخنرانی در ایالت‌های نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی آغاز کرد.

آقای ترامپ روز شنبه هشتم بهمن در شهر کلمبیای ایالت کارولینای جنوبی گفت: «ما با هم کار ناتمام بازگرداندن دوباره عظمت به آمریکا را تکمیل خواهیم کرد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت ترامپ و متحدانش امیدوارند برگزاری سخنرانی در ایالت‌هایی که وزنه سنگین‌تری در انتخاب نامزدهای انتخابات به‌شمار می‌آیند، به معنی قدرتمند ظاهر شدن رئیس‌جمهور پیشین آمریکا باشد.

این خبرگزاری اضافه کرد این در حالی است که پس از شروع کند مبارزات انتخابات ترامپ، بسیاری تعهد او برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر سوال بردند.

بیشتر در این باره: سازمان ترامپ به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار به‌خاطر تقلب مالیاتی محکوم شد

اما ترامپ در نشست سالانه حزب جمهوری‌خواه در نیوهمپشایر تردیدها در این زمینه را رد کرد و گفت: «آنها گفتند او تجمع برگزار نمی‌کند، مبارزه انتخاباتی نمی‌کند.... من در حال حاضر خشمگین‌تر هستم و اکنون بیش از همیشه متعهد هستم.»

اواخر آبان‌ماه بود که دونالد ترامپ، تمایل خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ را رسما اعلام کرد.

آقای ترامپ در فاصله ژانویه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

اما هنوز نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش رو اعلام نشده است.

چندی پیش، اسکای‌نیوز گزارش داد که مایک پنس، معاون پیشین ترامپ نیز اظهارنامه خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را تحویل کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده داده است.

آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ در حالی است که به تازگی مِتا، شرکت مادرِ شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کرد که تعلیق حساب‌های کاربری ترامپ، را لغو کرده است.

شرکت توئیتر نیز دو سال پیش آقای ترامپ را از استفاده از این شبکه اجتماعی محروم کرد، اما توئیتر پس از خرید این شرکت توسط ایلان ماسک در پاییز امسال، اعلام کرد که حساب رئیس‌جمهور پیشین را رفع تعلیق خواهد کرد.