محسنی اژه‌ای: ضابطین با هر نوع خلاف مسبب آزردگی مردم مؤمن برخورد کنند

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، به ضابطین قوه قضاییه دستور داد که با «هر نوع ناهنجاری خلاف قانون و شرع» که «در ملاء‌عام رخ می‌دهد و سبب آزردگی مردم مؤمن می‌شود»، برخورد کنند.

آقای محسنی اژه‌ای روز دوشنبه ۷ فروردین در جلسه شورای عالی قوه قضاییه و شورای قضایی استان‌ها همچنین تأکید کرد: «ضابطین موظف‌اند این موارد را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع دهند و مراجع قضایی نیز باید در رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها اهتمام داشته باشند.»

این اظهارات در حالی است که در روزهای اخیر گزارش‌هایی از پلمب اصناف و بازداشت افراد به‌دلایلی ازجمله رعایت‌نکردن حجاب اجباری و نیز «روزه‌خواری» منتشر شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، در چند روز اخیر ده‌ها واحد صنفی در استان‌های مختلف پلمب شده و تعدادی از مردم نیز بازداشت شده‌اند.

بیشتر در این باره: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی درباره «روزه‌خواری» هشدار داد

سال گذشته نیز محمدجواد منتظری، دادستان کل کشور در آستانه ماه رمضان در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی، «روزه‌خواری» در ملأ عام را «جرم» اعلام کرد و خواستار «برخورد قانونی» با «روزه‌خواران» حتی در خودروی شخصی شد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر کسانی را که به گفته او، «شایعه‌سازان و نشردهندگان اکاذیب و جعلیات و دروغ‌ها» هستند، تهدید کرد.

او گفت: «قوه قضاییه با تمام توان به مقابله با هر آن‌چه امنیت روانی و فیزیکی مردم را تهدید می‌کند، خواهد پرداخت و از موارد نقض و مخدوش کردن حقوق عامه جلوگیری به عمل خواهد آورد.»

در روزهای پایانی سال گذشته و پس از بالا گرفتن انتقادها علیه حکومت در جریان مسمومیت‌های مشکوک در مدارس، مأموران جمهوری اسلامی افرادی را به اتهام «شایعه‌سازی» در این رابطه بازداشت کردند.

بیشتر در این باره: درگیری در یزد بر سر حجاب اجباری؛ سه نفر بازداشت شدند