«تغییرات قریب‌الوقوع» در کابینه رئیسی؛ میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه می‌رود

بر اساس گزارش‌ها، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به زودی از این سمت کناره‌گیری می‌کند

رسانه‌های نزدیک به دولت ایران از تغییرات قریب‌الوقوع در تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی خبر داده‌اند که از جمله این تغییرات کناره‌گیری مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، است.

خبرگزاری فارس روز یکشنبه ۲۰ فروردین به نقل از «مقامات آگاه» نوشت که آقای میرکاظمی به زودی ریاست سازمان برنامه و بودجه را به داود منظور تحویل خواهد داد.

این گزارش دلیل کناره‌گیری مسعود میرکاظمی را توضیح نمی‌دهد. گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز که ساعاتی پس از آن منتشر شد، تنها می‌گوید که «ماه‌هاست مسئله تغییر در ریاست سازمان برنامه و بودجه مطرح بوده است».

ایسنا می‌نویسد که تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه احتمالا تا سه‌شنبه هفته جاری عملی خواهد شد و داود منظور عهده‌دار این سمت خواهد شد.

داود منظور رئیس فعلی سازمان مالیاتی است. معاون پیشین سازمان برنامه و بودجه و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو نیز از دیگر سوابق مدیریتی آقای منظور است.

در این حال خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، گزارش داد که بحث جابه‌جایی یک وزیر اقتصادی در دولت ابراهیم رئیسی هم وجود دارد، اما هنوز دراین‌باره تصمیم‌گیری نشده است.

این گزارش همچنین به نقل از منابع مطلع می‌گوید که اما یک وزیر غیراقتصادی دولت به خاطر شرایط جسمانی خود طی هفته‌های آینده از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.

دولت ابراهیم رئیسی سال جدید شمسی را با استعفای یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، در پی ناکامی در اجرای طرح رتبه‌بندی شغلی معلمان آغاز کرد.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم، فارس و ایسنا؛ س.ن