مولوی عبدالحمید نماز عید فطر را در روز جمعه برگزار کرد

مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید، رهبر معنوی سنی‌های ایران، روز جمعه، اول اردیبهشت، را عید فطر اعلام کرد و نماز مخصوص این عید مذهبی را خواند.

وب‌سایت محلی حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز جمعه با انتشار ویدئوهایی از برگزاری نماز عید فطر در چند شهر استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

در شهر زاهدان نیز نماز عید فطر به امامت مولوی عبدالحمید برگزار شد.

اما حال‌وش گزارش داد که در چابهار، با وجود حضور گسترده مردم برای برگزاری نماز عید، «مسئولین برگزارکننده نماز فطر آمادگی برای برگزاری این مراسم مذهبی را نداشتند» و نمازگزاران این شهر برای ادای نماز عید فطر به شهرها و روستاهای اطراف مراجعه کردند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ‌در شهرهای کنارک، خاش، ایرانشهر و شهرهای مختلف استان گلستان نیز نماز عید فطر برگزار شده است.

برگزاری نماز عید فطر در روز جمعه در حالی است که دفتر رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه، دوم اردیبهشت، را عید فطر اعلام کرده است.

وب‌سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده که علی خامنه‌ای پس از سه سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، شخصا نماز عید فطر را در روز شنبه در مصلای تهران خواهد خواند.

این در حالی است که مسلمانان دیگر کشورهای جهان به‌ویژه عربستان سعودی که مکان‌های مقدس مسلمانان در آنجا واقع است، روز جمعه را عید فطر اعلام کرده‌اند.

بیشتر در این باره: اختلاف نظر خامنه‌ای و چند مرجع تقلید بر سر عید فطر؛ دست‌کم دو مرجع نظرشان را تغییر دادند

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی با فاصله‌ای یک روزه با دیگر کشورهای مسلمان عید فطر را برگزار می‌کند.

ناظران معتقدند که این اختلاف در ادامه اختلافات میان جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مسلمانان به‌ویژه عربستان سعودی بر سر رهبری جهان اسلام است.