در پی انتقاد کیهان، حداد عادل برای دست دادن با خاتمی مجبور به توضیح شد

دست دادن غلامعلی حداد عادل با محمد خاتمی در مراسم سالگرد محمود دعایی، سرپرست پیشین مؤسسه اطلاعات

دفتر غلامعلی حداد عادل، سیاستمدار نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد، به واکنش خشمگینانه روزنامه کیهان به آقای حداد عادل واکنش نشان داد.

روز نهم خرداد، حضور همزمان غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین اصلاح‌طلب، در یک مراسم سالگرد و دست دادن آنها با یکدیگر، خشم روزنامه کیهان را برانگیخت.

روزنامه کیهان، نزدیک به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در مطلبی تحت عنوان «خیانت سران فتنه در مجالس ختم بخشوده نمی‌شود»، محمد خاتمی را «خائن» و از «عناصر دست‌اندرکار فتنه» خواند و او را متهم کرد که «با دمیدن در دروغ تقلب... برای براندازی انقلاب بسترسازی» کرد.

به دنبال اعلام پيروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلبان آن انتخابات، نتیجه اعلام‌شده را حاصل تقلب در شمارش آرا دانستند و شهرهای ایران نیز شاهد تجمعات گسترده اعتراضی به این اعلام نتیجه بود.

بیشتر در این باره: حسن خمینی از خبرنگار خبرگزاری ایلنا عذرخواهی کرد

دفتر غلامعلی حداد عادل در واکنش به خشم روزنامه نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای، از دست دادن او با رئیس جمهوری پیشین اصلاح‌طلب دفاع کرده و نوشته است که از این عکس «نباید تفسیر سیاسی کرد و از آن بهانه‌ای برای تسویه‌ حساب‌های سیاسی ساخت.»

این بیانیه اضافه می‌کند: «پافشاری دکتر حداد عادل بر مواضع انقلابی و سیاسی مستقل و روشن بر همگان معلوم است و در عین‌ حال ایشان داشتن اختلافات سیاسی را مجوز بی‌اخلاقی نمی‌دانند.»

محمد خاتمی در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود، روز بیستم اردیبهشت سال جاری در سخنانی با اشاره به مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور، از حاکمیت جمهوری اسلامی خواست تا به گفته او «خودبراندازی» نکند و در شیوه حکمرانی خود اصلاحات صورت دهد.