مجلس شورای اسلامی برگزاری «جلسات انتخاباتی قالیباف» را رسما تکذیب کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

در پی انتشار برخی گزارش‌ها درباره برگزاری جلسات انتخاباتی در ساختمان مجلس شورای اسلامی، روابط عمومی مجلس این گزارش‌ها را رسما تکذیب کرد.

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد که این گزارش‌ها «در آستانه ورود به پیش‌ثبت‌نام‌ها» و با هدف «تحریف واقعیت‌ها در دستور کار برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی» منتشر شده است.

همچنین این اطلاعیه حاوی این تهدید است که «کسانی که از اصلاح خبر منتشر شده و انتشار تکذیبیه خودداری کنند مشمول پیگرد حقوقی خواهند شد.»

روابط عمومی مجلس توضیح بیشتری درباره این «چهره‌ها و جریان‌های سیاسی» مورد ادعای خود و همچنین رسانه‌هایی که این گزارش‌ها را منتشر کردند، ارائه نکرد.

اما روز چهارشنبه، وب‌سایت اصولگرای صراط‌‌نیوز در گزارشی با عنوان «به نام ملت به کام قالیباف» از آغاز «گزینش کاندیدا برای لیست "حاج باقر ۴۰۲"» و «سوء استفاده از امکانات مجلس در جهت اقدامات انتخاباتی» خبر داده بود.

صراط‌نیوز نوشته بود: «هفته گذشته برخی از کاندیدا‌های احتمالی به ساختمان شیخ فضل‌الله مجلس دعوت شده و در جلسه‌ای روش‌های حمایت از لیست انتخاباتی "حاج باقر ۴۰۲" را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.»

این وب‌سایت با اعلام این که «اخیرا هیئت‌هایی با عنوان نمایندگان قالیباف به حوزه‌های انتخابی نقاط مختلف کشور سفر کرده و ضمن دیدار با کاندیدا‌های مطرح، با آن‌ها جلسات مختلفی را برگزار کرده» اضافه کرد: «یکی از شروطی که این هیئت با کاندیدا‌های احتمالی برای حمایت از آن‌ها مطرح می‌کند رأی دادن به قالیباف برای ریاست مجلس آتی -در صورت ورود این افراد به مجلس سیزدهم- است.»

دور دیگری از انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است در پایان سال جاری برگزار شود.

این در حالی است که دور پیشین انتخابات مجلس، با کمترین میزان مشارکت برگزار شد و بیش از نیمی از واجدین رای‌ دادن در انتخابات، در آن شرکت نکردند.

سایت صراط‌نیوز پیشتر از رسانه‌های حامی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری بود.

منابع: ایسنا، صراط‌نیوز/ م. ت./ ف. دو.