وکیل جواد روحی می‌گوید پروندهٔ موکلش «در دور اداری عجیبی سرگردان مانده است»

مجید کاوه، وکیل جواد روحی، معترضی که به سه بار اعدام محکوم شده بود، گفت که دو ماه بعد از نقض حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور، «بی‌توجهی به رأی دیوان» همچنان ادامه دارد و این پرونده «در یک دور اداری عجیب سرگردان» مانده است.

جواد روحی، شهروند ۳۵‌ ساله آملی، روز ۳۰ شهریور ماه در جریان اعتراضات سراسری در نوشهر بازداشت و متعاقب آن به «سه بار اعدام» محکوم شد.

پس از ثبت فرجام‌خواهی در زمستان ۱۴۰۱، شعبه نهم دیوان عالی کشور در اوایل خرداد ۱۴۰۲ پرونده او را بررسی کرد و «حکم سه بار اعدام» جواد روحی را نقض کرد.

وکیل جواد روحی در گفت‌وگو با روزنامه شرق، اعلام کرد که با وجود گذشت دو ماه از صدور حکم دیوان عالی، هنوز تکلیف این پرونده روشن نیست.

وی افزود که پس از ارجاع این پرونده به دادگستری سارى و «با توجه به انحلال شعبه ویژه رسیدگى به این جرائم در دادگاه انقلاب مرکز استان مازندران به خاطر انقضای مهلت ماموریت آن»، پرونده در خرداد‌ ماه جهت رسیدگی در شعبه هم‌عرض، به دادگاه انقلاب تنکابن محول شد.

به گفته این وکیل، « دادگاه انقلاب تنکابن خود را به‌عنوان دادگاه هم‌عرض شعبه یک دادگاه انقلاب سارى صالح به رسیدگى پرونده مجید روحی ندانست و پرونده را به شعبه یک دادگاه انقلاب آمل» ارجاع داد.

دادگاه انقلاب آمل هم «با نظر به صلاحیت‌نداشتن خود براى رسیدگى به پرونده»، مجددا پرونده مجید روحی را به شعبه اول دادگاه انقلاب سارى ارسال کرد و «نهایتا پرونده برای تعیین دادگاه صالح به شعبه ٨ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران» ارجاع شد اما تاکنون تصمیمى در مورد آن اتخاذ نشده است.

مجید کاوه گفت که «موکلش بدون تبدیل قرار تامین کیفرى از ٣٠ شهریور ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۳۱۵ روز است که در زندان نوشهر تحت بازداشت موقت قرار دارد و این شرایط باعث بروز مشکلات عدیده جسمى و روحى براى او و خانواده‌اش شده است».