چین از طرح‌های تازه برای محدود کردن صنعت بازی‌های آنلاین رونمایی کرد

دولت چین روز جمعه، اول دی‌ماه، از اجرای طرح‌هایی تازه برای محدود کردن صنعت بازی‌های آنلاین با هدف محدود کردن اثرات روانی این بازی‌ها و فروش آگهی در آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنها اعلام قصد دولت برای اجرای این طرح‌ها باعث سقوط سهام تِن‌سِنت، غول بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای، و کاستن ده‌ها میلیارد دلاری از ارزش این کمپانی شد.

ناظر دولتی این صنعت در چین در پیش‌نویس این طرح‌های تازه اعلام کرده که هدف از این اقدام تلاش برای کاستن از اثرات روانی این گونه بازی‌ها بر کودکان چینی است.

دولت چین اولین بار در سال ۱۳۹۸ قوانین جدیدی را وضع کرد که به موجب آن افراد زیر ۱۸ سال از ساعت ده شب تا هشت صبح حق دست زدن به بازی کامپیوتری آن‌لاین را ندارند.

علاوه بر این طبق قانون هر کودک در روز تنها می‌تواند ۹۰ دقیقه بازی کامپیوتری داشته باشد.

بیشتر در این باره: بازی کامپیوتری از شب تا صبح برای نوجوانان چینی، قدغن!

دولت چین سپس در سال ۱۴۰۰ با وضع قوانینی زمان انجام بازی‌های ویدئویی و آنلاین برای افراد زیر ۱۸ سال را به سه ساعت در هفته محدود کرد.

بنا بر طرح‌های جدید، تعیین جایزه برای ثبت نام یا ورود هر روزه به این بازی‌ها که هدف از آن افزایش زمان بازی توسط کاربران است ممنوع بوده و در هر بازی باید اخطاریه‌ای منتشر شود که به کاربران درباره رفتارهای «غیرمعقول» هشدار می‌دهد.

در این طرح‌ها همچنین بار دیگر بر ممنوعیت «محتوایی که می‌تواند به وحدت ملی [در چین] آسیب بزند» تأکید شده است.

چین بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری در دنیا را دارد و از همین رو چند سالی است که دولت این کشور تلاش می‌کند در واکنش به افزایش نزدیک‌بینی در کودکان و اعتیاد به اینترنت،‌ این صنعت را محدود کند.