لغو قرارهای پزشکی میریوسف یونسی، یک سال پس از بازداشت

میریوسف یونسی (سمت چپ) و علی یونسی، پدر و پسر زندانی

یک سال پس از بازداشت میریوسف یونسی، یکی از اعضای خانواده‌ این زندانی سیاسی محبوس در اوین، از «لغو ناگهانی» قرارهای پزشکی تخصصی در مورد او خبر داد.

رضا یونسی فرزند میریوسف یونسی روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که لغو این قرارها در حالی است که پزشک زندان اوین عدم امکان درمان پدرش در زندان را تأیید کرده است.

آقای یونسی نوشت که این اقدام ماموران زندان «تاکتیکی نگران‌کننده از سوی وزارت اطلاعات رژیم ایران برای آزار و اذیت» پدرش است.

میریوسف یونسی پدر علی یونسی، دانشجوی نخبه زندانی، است که روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۱ در شاهرود بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد

با گذشت یک سال از بازداشت او، هنوز جلسه دادگاهی برای میریوسف یونسی برگزار نشده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی شده او را به‌دلیل عضویت در «شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی» سازمان مجاهدین خلق در ایران بازداشت کرده است.

یک هفته پس از بازداشت میریوسف یونسی، دخترش آیدا نیز خبر داده بود که پدرش یک هفته پس از بازداشت از زندان تماس گرفته و گفته است: «یک هفته است ۱۰-۱۲ بازجو با انواع فحش‌ جنسی از او می‌خواهند که اتهاماتی بی‌اساس را قبول کند.»

بیشتر در این باره: پسرِ میریوسف یونسی: مأموران هم‌زمان با بازداشت پدرم صحنه‌سازی و فیلمبرداری کردند

علی یونسی، پسرش، و امیرحسین مرادی، دیگر دانشجوی نخبه دیگر دانشگاه شریف، در سال ۱۳۹۹ بازداشت و به‌ اتهام «تخریب، اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام» به ۱۶ سال زندان محکوم شدند.

رضا یونسی در توئیت دیگری نوشت که پدرش «از درد و ناشنوایی در یک گوش و اختلال شنوایی در گوش دیگر رنج‌ می‌برد.»