دومین دادگاه متهمان پرونده «شهرک اکباتان» برگزار شد

به گزارش هرانا، دومین جلسه دادگاه هشت تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سال گذشته موسوم به متهمان پرونده «شهرک اکباتان» روز شنبه ۱۶ دی‌ماه در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.

این هشت نفر شامل میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش‌اقبال، علیرضا برمرز پورناک، محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران هستند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی جزییاتی از این جلسه و همچنین جلسه قبلی دادگاه این هشت نفر که نیمه مهرماه برگزار شد ارائه نکرده است.

پس از کشته شدن یکی از نیروهای بسیج به نام آرمان علی‌وردی که آبان سال گذشته و همزمان با اعتراضات در شهرک اکباتان روی داد بیش از ۵۰ تن از جوانان ساکن این شهرک بازداشت شدند و برای ۱۴ نفر از آنها کیفرخواست صادر شد.

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اتهام‌های بازداشت‌شدگان را «محاربه»، «مشارکت در قتل» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» عنوان کرده بود.

به نوشته وبسایت هرانا، پرونده این زندانیان در دو دادگاه مختلف در جریان است؛ شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک به اتهام «مشارکت در قتل» می‌پردازد و اتهام‌های «محاربه» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» در دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در حال رسیدگی است.

پیش از این منابع حقوق بشری و همچنین وبسایت دادبان به مواردی از شکنجه و بدرفتاری با متهمان این پرونده اشاره کرده و گفته‌اند متهمان وادار به اعتراف علیه خود و هم‌بندی‌هایشان شده‌اند.