دو پزشک زندان فشافویه در مرگ ساسان نیک‌نفس «مقصر شناخته شدند»

ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی که خرداد ۱۴۰۰ جان باخت

وکیل ساسان نیک‌نفس، زندانی سیاسی که خرداد ۱۴۰۰ جان باخت، خبر داد که دو پزشک بهداری زندان تهران بزرگ (فشافویه) در مرگ او مقصر شناخته شده شدند.

علی شریف‌زاده اردکانی روز سه‌شنبه هشتم اسفند به وبسایت «امتداد» گفت دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر با تایید وقوع «قصور پزشکی» و «قتل غیرعمد» در پرونده موکلش، دو پزشک بهداری زندان را به پرداخت دیه محکوم کردند.

به گفته این وکیل، ساسان نیک‌نفس در پی استفاده از یک قرص در زندان دچار «مسمومیت حاد» شد اما به دلیل «قصور پزشکان بهداری و تاخیر در انتقال به مرکز درمانی بیرون از زندان» جان باخت.

آقای شریف‌زاده اردکانی با بیان اینکه موکلش به محض رسیدن به بیمارستان فیروزآبادی جان خود را از دست داد گفت: ما یک پرونده «قتل عمد» تشکیل دادیم اما تشخیص بر وقوع «قتل غیرعمد» اعلام شد.

ساسان نیک‌نفس، فعال سیاسی مشروطه‌خواه، دی‌ماه ۱۳۹۸ در دادگاهی به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام‌های «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» مجموعا به هشت سال زندان محکوم شده بود.

خانواده و وکیل این زندانی سیاسی بارها گفته بودند او به دلیل استفاده از داروهای اعصاب و روان و طی کردن روند درمان قادر به تحمل حبس نیست.