پلیس لندن می‌گوید دلیل حمله به پوریا زراعتی مشخص نیست و مظنونان بریتانیا را ترک کردند

پلیس لندن اعلام کرد که کارآگاهانش بر این باورند که در حمله با چاقو به پوریا زراعتی، از مجریان شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، سه مظنون دخیل بودند که ساعاتی پس از حمله، بریتانیا را ترک کردند.

پلیس متروپلیتن بریتانیا روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین با انتشار بیانیه‌ای نوشت که توانسته یک خودروی مرتبط با این حمله را کشف کند، اما در این مرحله، هنوز انگیزه‌های این حمله مشخص نیست.

دومینیک مورفی، رئیس واحد ضدتروریسم پلیس متروپولیتن لندن در این بیانیه گفته است: «باید تکرار کنم که ما هنوز در مراحل اولیه تحقیقات خود هستیم، دلیل حمله به این قربانی را نمی‌دانیم و ممکن است توضیحات زیادی برای این موضوع وجود داشته باشد.»

او افزود: «تمام خطوط تحقیقاتی در حال پیگیری است و ما در مورد هرگونه انگیزه بالقوه برای حمله فکر می‌کنیم.»

بیشتر در این باره: مجری شبکه ایران اینترنشنال در لندن هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت

روز جمعه، دهم فروردین، شبکه ایران اینترنشنال، خبر داد که پوریا زراعتی، از مجریان این شبکه، در لندن هدف حمله با چاقو توسط چند مرد ناشناس قرار گرفت.

پس از آن، پلیس ضد تروریستم لندن اعلام کرد در حال تحقیق درباره این حمله است.

آقای زراعتی در این حمله زخمی شد اما او اکنون از بیمارستان مرخص شده است.

پلیس متروپلیتن بریتانیا در بیانیه تازه خود افزود که زراعتی توسط دو مرد در یکی از خیابان‌های مسکونی محله ویمبلدون در جنوب لندن، مورد حمله قرار گرفت و این دو مظنون با یک خودرویی که یک مرد دیگر راننده آن بود از محل متواری شدند.

بر اساس گزارش پلیس، این خودرو اندکی پس از حمله در منطقه نیو مالدن رها شد و مظنونان سپس مستقیما به فرودگاه هیترو لندن رفتند و در عرض چند ساعت پس از حمله خاک بریتانیا را ترک کردند.

آقای مورفی همچنین گفت: «ما اکنون در حال تماس با شرکای بین‌المللی برای یافتن جزئیات بیشتر هستیم.»

پیشتر کاردار سفارت جمهوری اسلامی در بریتانیا دخالت دولت ایران در این حمله را رد کرده بود.