ارتش اسرائیل زخمی شدن چهار کماندوی خود در خاک لبنان را تأیید کرد

سرباز اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان

چهار کماندوی ارتش اسرائیل که در یک مأموریت محرمانه یکشنبه شب وارد خاک لبنان شده بودند، زخمی شده و به بیمارستانی در اسرائیل انتقال یافتند.

گروه حزب‌الله مسئولیت کارگذاری بمب را که به زخمی شدن نیروهای ویژه اسرائیلی منجر شده، برعهده گرفت.

ارتش اسرائیل تأیید کرد گروه کماندوهایش را برای عملیاتی راهی خاک لبنان کرده بود که بر اثر انفجاری زخمی شدند اما به ماهیت مأموریت آن‌ها اشاره نکرد.

حملات سنگین هوایی جت‌های اسرائیلی در یکشنبه شب در نقاطی در جنوب لبنان ظاهرا پس از زخمی شدن این نیروها انجام شد.

سخنگوی ارتش پیش از تأیید عملیات کماندویی و زخمی شدن چهار نیرویش، گفته بود که نیروی هوایی برای مقابله با تهدیدهایی که از عیتا الشعب، لبونه، صدیقین و مطموره در جنوب لبنان متوجه اسرائیل بود، «زیرساخت‌های تروریستی» در این مناطق را هدف قرار داد.

کماندوهای زخمی اسرائیلی از نیروهای دو یگان نخبه «سَیُرِت گُولانی» و «یَهلوم» بودند.

حزب‌الله اعلام کرد با انفجار از راه دور، بمب کارگذاری شده در محل عبور نیروهای اسرائیلی در نقطه «تل اسماعیل» را فعال کرد.

حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، شنبه شب نیز همزمان با نخستین حمله نظامی مستقیم جمهوری اسلامی ایران به سوی اسرائیل، ده‌ها راکت به سوی شمال اسرائیل شلیک کرده بودند.

حزب‌الله از روز ۱۶ مهر، یک روز پس از حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل که جنگ ارتش اسرائیل علیه حماس در باریکه غزه را کلید زد، در حمایت از این گروه فلسطینی و متحد دیگر ایران در «محور مقاومت»، رشته حملات ایذایی را به اسرائیل آغاز کرده‌اند، که با گذشت ۱۹۲ روز از این جنگ، کماکان ادامه دارد.

وضعیت بحرانی جنوب لبنان و شمال اسرائیل موجب تخلیه صدها هزار تن از ساکنان شهرک‌ها در دو سوی مرز شده است.

در برابر کشته شدن ۱۰ نظامی، ۷ غیرنظامی و یک شهروند خارجی در طرف اسرائیلی، حزب‌الله دست‌کم ۲۷۵ نیروی خود را در این دوره از دست داده و ده‌ها شهروند غیرنظامی لبنانی نیز در بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مورد حمله اسرائیلی به لبنان کشته‌ شده‌اند.