سازمان ملل: اسرائیل عوامل حمله به فلسطینیان ساکن کرانه باختری را محاکمه کند

انتقال شماری از فلسطینیان مجروح در درگیری با شهرک‌نشینان اسرائیلی به بیمارستان، کرانه باختری

در پی کشته شدن دو فلسطینی در درگیری با اسرائیلی‌های ساکن شهرک‌های کرانه باختری، سازمان ملل متحد از نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل خواست مانع از «مشارکت فعال» در این نوع حملات به فلسطینیان شوند.

راوینا شمداسانی، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سه‌شنبه ۲۸ فروردین به خبرنگاران در ژنو گفت مقامات اسرائیل باید با محاکمه عوامل این نوع حملات، به این اقدامات سریعاً پایان دهند.

خانم شمداسانی نسبت به تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

دفتر حقوق بشر ابراز نظر کرده که فلسطینیان در حالی در معرض حملات شهرک‌نشین‌ها هستند که «اغلب مورد حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل قرار دارند».

بیشتر در این باره: شهرک‌نشینان اسرائیلی «دو فلسطینی» را در کرانه باختری اشغالی کشتند

دو شهروند اسرائیلی درگیر در رویداد کشته شدن دو فلسطینی در روز دوشنبه بازداشت شده و به پلیس اسرائیل گفته‌اند از سوی فلسطینیان یادشده از فاصله بسیار نزدیک با صخره و سنگ مورد حمله قرار گرفته و جان خود را در معرض خطر جدی تشخیص دادند.

پلیس اسرائیل و نهادهای امنیتی اسرائیل گفته‌های دو شهروند بازداشتی را بررسی می‌کنند.

این درگیری دو روز پس از اقدامات خشونت‎‌بار شماری از ساکنان شهرک‌های اسرائیلی‌نشین علیه دهکده‌های فلسطینی در بخش‌هایی از کرانه باختری روی داده است.

روز شنبه جسد بنیامین اخی‌مئیر، یک نوجوان ۱۴ ساله اسرائیلی در منطقه بدست آمده بود. او که گله خود را به چرا برده بود، در فاصله یکصد متری از دهکده اسرائیلی‌نشین با ضربات سنگ و چاقو کشته شده بود.

نیروهای امنیتی اسرائیل به جستجوی وسیع در پی عاملان قتل بنیامین اخی‌مئیر ادامه داده‌اند.