ارتش آمریکا می‌گوید دو پهپاد حوثی‌ها را منهدم کرده است

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای ارتش آمریکا دو پهپاد شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را منهدم کردند.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در ۱۶ آوریل بین ساعت ۱۰:۵۰ تا ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا) ، نیروهای تحت فرمان سنتکام با موفقیت دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را در مناطق تحت کنترل تروریست‌های حوثی تحت حمایت ایران در یمن منهدم کردند.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید٬ هیچ تلفات یا خسارتی از سوی کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است.

سنتکام می‌گوید، نیروهای آمریکایی این پهپادها را شناسایی کرده و تشخیص دادند که این سلاح ها تهدیدی فوری برای کشتی های تجاری و کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده هستند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه گفته است: «این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن ‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود.»

شبه‌نظامیان حوثی‌ مورد حمایت ایران که کنترل پایتخت یمن و بیشتر مناطق پرجمعیت این کشور را در دست دارند، چند ماه است با ادعای آنچه حمایت از مردم فلسطین در برابر حملات اسرائیل می‌خوانند، حمله به کشتی‌های مرتبط به اسرائیل در دریای سرخ را آغاز کردند. دامنه این حملات سپس به سایر کشتی‌ها نیز گسترش یافت.

حملات حوثی‌ها، حمل و نقل جهانی از طریق کانال سوئز را مختل کرده و شرکت‌ها را مجبور کرده است مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تری را در اطراف جنوب آفریقا انتخاب کنند.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز در چندین نوبت حملات تلافی‌جویانه گسترده‌ای به مهمات، پهپادها و پایگاه‌های حوثی‌ها انجام داده‌اند.