کره شمالی نخستین رزمایش ضدحمله هسته‌ای خود را برگزار کرد

عکس آرشیوی است

کره شمالی از برگزاری نخستین رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای خود خبر داد.

خبرگزاری مرکزی کُره بامداد سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت خبر داد که پیونگ‌یانگ، با «نظارت و هدایت» کیم جونگ اون، رهبر این کشور، روز دوشنبه و طی این رزمایش، سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای توپخانه این کشور نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی در این رزمایش مشارکت داشتند.

پیونگ‌یانگ پیش از این رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را که از ۱۲ تا ۲۶ آوریل برگزار شده بود، «تهدید جدی» خوانده و رزمایش اخیر خود را پاسخی به آن اعلام کرده است.

کره شمالی برگزاری این رزمایش را هشداری آشکار به «دشمنان» این کشور خواند و در همین حال بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، پیونگ‌یانگ روز دوشنبه چند موشک بالستیک کوتاه‌برد نیز به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد.

آن طور که خبرگزاری‌ها نوشته‌اند انتظار می‌رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت‌آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار زمین در زمستان سال گذشته میلادی، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر باشد.

این کشور به تازگی اعلام کرد که یک موشک کروز استراتژیک برای آزمایش یک کلاهک بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سال جدید میلادی هم بر حملات لفظی خود به همسایه جنوبی‌اش افزوده است و هم بر میزان آزمایش‌های موشکی این کشور.

سئول و واشینگتن کره شمالی را متهم کرده‌اند که کار تأمین موشک برای استفاده در اوکراین را بر عهده گرفته است. پیونگ‌یانگ و مسکو در ماه‌های گذشته روابط خود را به شکلی چشمگیر تقویت کرده‌اند.