وزیر دفاع آمریکا می‌گوید ایران باید کارایی تسلیحاتی خود را مورد بازبینی قرار دهد

لوید آستین

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه هفتم اردیبهشت گفت که جمهوری اسلامی پس از حمله «نافرجام به اسرائیل» باید کارایی سامانه‌های تسلیحاتی خود را مورد پرشش قرار داده و بازبینی کند.

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «آنها [ مقامات جمهوری اسلامی ایران] باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه‌ریزی‌شان را به طور جدی مورد پرشش قرار دهند .»

لوید آستین افزود: امیدوارم که آنها [ مقامات جمهوری اسلامی ایران] از این اعتماد به نفس بیش از حد که می‌توانند هر کاری که خواستند را انجام دهند، دست بکشند، زیرا فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد.»

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله به ساختمان کنسولی‌اش در دمشق در اولین ساعات بامداد ۲۵ فروردین، ۱۳ آوریل، دست به حمله‌ای«تلافی‌جویانه» علیه اسرائیل زد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد٬ ایران با ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز به اسرائیل حمله کرد.

مقامات اسرائیل اعلام کردند که ۹۹ درصد از این پرتابه‌ها رهگیری و منهدم شدند.

در همین زمینه٬ رسانه‌ها بامداد جمعه ۳۱ فروردین از حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به یک پایگاه هوایی ایران در اصفهان خبر دادند.

دو مقام غربی روز شنبه اول اردیبهشت به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند، اسرائیل بامداد جمعه برای هدف قرار دادن سامانه اس-۳۰۰ اصفهان از یک موشک پیشرفته استفاده کرد که سیستم راداری ایران نمی‌توانست آن را ردیابی کند.