درخواست از بایدن برای در نظر داشتن گام‌هایی علیه نقض حقوق بشر در ایران

جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰

دو گروه از جامعه ایرانیان در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، از او خواسته‌اند در سیاست‌های خود گام‌هایی را علیه اقدامات جمهوری‌ اسلامی در «نقض حقوق بشر» و «حمایت از شبکه تروریسم بین‌المللی» در نظر داشته باشد.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) و «ایرانی-آمریکایی‌ها برای آزادی» در این نامه از جو بایدن خواسته‌اند با جامعه ایرانی- آمریکایی در خصوص «رفتار جمهوری اسلامی» و «سرکوب آن از حقوق اساسی مدنی از مردم ایران» وارد گفت‌وگو شود.

در همین زمینه دبیرکل حزب مشروطه ایران گفته است: «جهان مدت‌هاست كه آمریكا را فانوس آزادی» و مدافع حقوق گروه‌های اجتماعی سرکوب شده و به حاشیه رانده شده، می داند.

این مقام حزب مشروطه ایران اضافه کرده که ایالات متحده آمریکا وظیفه اخلاقی دارد تا در هر مکان و هر زمان، از حقوق بشر در برابر ناقضان آن محافظت کند و حقوق بشر را ارتقا دهد. ما قویاً از آمریكا می‌خواهیم كه جمهوری اسلامی را پاسخگو کند و صریح و رسا این پیام را ارسال كند كه نقض حقوق اساسی بشر را تحمل نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سوم نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

در این انتخابات با به احتمال زیاد جو بایدن از حزب دموکرات، رقیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ منتقد سیاست دولت باراک اوباما در قبال ایران و همچنین توافق هسته‌ای موسوم به برجام است، و با راهبرد «فشار حداکثری» بر ایران، در سال ۲۰۱۸ ضمن خروج از برجام، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.