فرانسه: فرصتی برای مذاکره دوباره بر سر «برگزیت» نیست

امانوئل مکرون (راست) در دیدار با بوریس جانسون در پاریس

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز پنج‌شنبه در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، گفت فرصتی برای تغییر کامل توافقنامه برگزیت نیست.

اتحادیه اروپا ۳۱ اکتبر (حدود دو ماه دیگر) را زمان نهایی خروج بریتانیا از این اتحادیه تعیین کرده است و دولت ترزا می نتوانست طرح پیشنهادی‌اش درباره چگونگی خروج را به تصویب پارلمان برساند.

امانوئل مکرون روز پنج‌شنبه در دیدار با بوریس جانسون گفت: «صراحتا می‌گویم که در طول یک ماه پیش رو، ما توافقنامه خروجی که از اصول توافق قبلی عدول کند نخواهیم داشت».

موضوع دستیابی به توافقی جدید «ظرف یک ماه» را رسانه‌های بریتانیایی روز چهارشنبه پس از دیدار بوریس جانسون با صدر اعظم المان مطرح کردند.

آنگلا مرکل در سخنان روز چهارشنبه‌اش با اشاره به یکی از اختلافات عمده در مذاکرات برگزیت، یعنی مرز بین جمهوری ایرلند با ایرلند شمالی، از احتمال دستیابی به طرحی برای حل این موضوع خبر داده بود؛ با این حال خانم مرکل روز پنج‌شنبه گفت منظورش یک ماه نبوده بلکه به مهلت باقی‌مانده، یعنی تا پایان ۳۱ اکتبر، اشاره داشته است.

بوریس جانسون که روز چهارشنبه در آلمان و روز پنج شنبه در فرانسه با رهبران این کشورها گفت‌وگو کرد بارها گفته است که در صورت عدم دستیابی به توافق جدید با اتحادیه اروپا، برگزیت بدون توافق را به اجرا خواهد گذاشت.