آمریکا شش نفر از جمله چند فرمانده نظامی سوریه را تحریم کرد

شماری از نیروهای دولتی سوریه در حال ورود به شهر تل تمر در اکتبر ۲۰۱۹

ایالات متحده روز پنج‌شنبه تحریم‌های جدیدی را بر شش فرد حقیقی در ارتباط با سوریه اعمال کرد.

به گفته مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، تحریم‌های جدید از جمله رهبران چندین یگان نظامی سوریه را هدف قرار داده است.

آقای پومپئو تأکید که رهبران این یگان‌های نظامی به دلیل اقدامات‌شان در ممانعت از آتش‌بس در سوریه تحریم شده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این باره نوشته است که از جمله افراد قرار گرفته در فهرست تحریم‌های جدید، محمد عمار ساعاتی، و همسرش لونا الشبل هستند.

محمد عمار ساعاتی از چهره‌های شناخته شده حزب بعث و شبه‌نظامیان طرفدار دولت بشار اسد، و همسرش لونا الشبل، خبرنگار سابق الجزیره و مسئول رسانه‌ای دفتر رئیس‌جمهور سوریه، است.

فادی صقر، فرمانده نیروهای موسوم به دفاع ملی سوریه، نیز در فهرست تحریم‌شدگان جدید است.

در این باره وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که تا زمانی که راه‌حلی صلح‌آمیز و سیاسی برای مناقشه در سوریه به دست نیاید، ایالات متحده و متحدانش در مورد اعمال فشار بر بشار اسد و کارگزارانش مصمم هستند.

او افزود که اسد و حامیانش می‌دانند که زمان برای اقدام در حال سپری شدن است و ایالات متحده بر تحمیل هزینه به کسانی که مانع راه حل سیاسی صلح‌آمیز برای مناقشه سوریه هستند، ادامه خواهد داد.

تحریم‌های جدید شامل مسدود کردن دارایی‌های احتمالی تحریم‌شدگان در آمریکا و نیز منع شهروندان آمریکایی از معامله با این افراد است.

سرکوب اعتراضات علیه بشار اسد در سال ۲۰۱۱، به جنگ داخلی در این کشور دامن زد و دولت سوریه با پشتیبانی ایران و روسیه موفق شد بر گروه‌های عمده‌ای از معارضان خود غلبه کند. با این حال جنگ داخلی سوریه میلیون‌های سوری را آواره و بعضاً مجبور به فرار از کشور کرد و صدها هزار کشته به جا گذاشت.