انتقادات گسترده موجب استعفای مدرس دروس اسلامی از ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز شد

حسین جلائی نوبری

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داده است که حسین جلائی نوبری، مدرس معارف اسلامی، که به عنوان رئیس دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه منصوب شده بوده، استعفا کرده است.

انتصاب این روحانی با انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت،‌ نیز در نامه‌ای بدون اشاره به این موضوع از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست که در مشاغل مدیریتی از «فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه علوم پزشکی» استفاده شود.

در متن حکمی که توسط بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برای آقای جلائی امضا شده بود، به زمینه تخصص و جزئیات سوابق او اشاره‌ای نشده بود. پیش از این در رسانه‌ها آمده است که او در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، مدير‌كل اوقاف آذربايجان ‌شرقی بوده است.

این قبیل انتصابات خارج از حوزه تخصصی و دانش افراد از زمان تاسیس حکومت جمهوری اسلامی در بیش از چهل سال گذشته مسبوق به سابقه است.

کمتر از دو هفته پیش نیز، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران، یک مداح را به عنوان سرپرست مدیریت بیمارستان کودکان بهرامی منصوب کرد.

ابوالفضل ذاکریان، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در حکمی که متن آن روز ۱۵ اسفند در رسانه‌ها منتشر شد، محمود اشتیاقی، از مداحان مشهور پایتخت، را به عنوان سرپرست جدید این بیمارستان اعلام کرد.

در متن این نامه، اشاره‌ای به سوابق آقای اشتیاقی نشده و درباره پیشینه پزشکی و مدیریتی او مطلبی نیامده است، اما در مصاحبه‌هایی که پیشتر برخی رسانه‌ها منتشر کرده بودند از او به عنوان «مسئول کانون مداحان دانشگاه» نام برده شده بود.