عباس صالحی مدیر مسئول روزنامه «اطلاعات» شد

عباس صالحی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت حسن روحانی بود

رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۸ خرداد عباس صالحی را به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول جدید روزنامه اطلاعات معرفی کرد.

عباس صالحی جانشین محمود دعایی شده است که از سال ۱۳۵۹ مسئولیت این روزنامه را برعهده داشت و روز ۱۵ خرداد در ۸۱ سالگی درگذشت.

آقای صالحی که متولد شهر مشهد است دارای تحصیلات حوزوی بوده و از چهره‌های اصولگرا به شمار می‌رود. او از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت حسن روحانی بود.

علی خامنه‌ای در حکم انتصاب عباس صالحی نوشته که روزنامه «کهنسال» اطلاعات در دوره جمهوری اسلامی «همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشرهایی از مردم» بوده که «غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است».

او با بیان این‌که محمود دعایی، مدیرمسئول درگذشته روزنامه اطلاعات، «چند وجهی بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند» را رعابت می‌کرد، خواستار آن شده که مدیرمسئول جدید نیز «جهت‌گیری مزبور» را رعایت کند.

روزنامه «اطلاعات» قدیمی‌ترین روزنامه در حال انتشار در ایران است و نخستین شماره آن ۱۹ تیر سال ۱۳۰۵ خورشیدی منتشر شد. موسسه اطلاعات پس از انقلاب توسط بنیاد مستضعفان مصادره شد و سپس زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران و سایت رادیو فردا/ک.ر