رسانه محلی بازداشت استاندار اسبق خوزستان را تکذیب کرد

عبدالحسین مقتدایی، استاندار اسبق خوزستان

وب‌سایت «عصر جنوب» ضمن تکذیب خبر «بازداشت استاندار اسبق خوزستان» نوشت که «عبدالحسین مقتدایی» تنها برای پاسخگویی «به برخی تصمیمات مدیریتی‌اش» به اداره بازرسی دعوت شده است.

خبرگزاری فارس روز پنج‌شنبه، ۱۴ اسفندماه، از بازداشت استاندار اسبق خوزستان در ارتباط با یک «پرونده اقتصادی» خبر داد، اما به نام و موارد اتهامی‌ این فرد اشاره‌ای نکرد.

سایت عصر جنوب در واکنش به این خبر این استاندار را عبدالحسین مقتدایی معرفی کرده و نوشته است که او بازداشت نشده و تنها برای پاسخ‌گویی به برخی تصمیمات مدیریتی‌اش در زمان تصدی مقام استانداری خوزستان به اداره بازرسی دعوت شده است.

عصر جنوب از جمله تصمیمات آقای مقتدایی که بنا به گزارش این سایت مورد اختلاف او با دولت روحانی بوده به «صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در سراسر استان خوزستان» و «مخالفت با انتقال آب‌ از سرچشمه‌های خوزستان» اشاره کرده است.

عبدالحسین مقتدایی در دو دوره در فاصله سال‌های ۷۷ تا ۸۰ و ۹۲ تا ۹۵ استاندار خوزستان بود و بنا بر گزارش‌ها پس از برخی از اختلافات با دولت روحانی در تیرماه سال ۱۳۹۵ از سمت خود برکنار شد.

در روزهای گذشته همچنین دو نماینده مجلس ایران از به جریان افتادن پرونده غلامرضا شریعتی، استاندار «سابق» خوزستان و رئیس فعلی سازمان استاندارد خبر داده بودند.

احمد نادری،‌ نماینده تهران از جمله موارد اتهام آقای شریعتی را «اعمال نفوذ در پرونده اَبَر متهم ارزی و مالک هفت‌تپه در دستگاه قضایی» عنوان کرده بود.