«تشکر» احمد خاتمی بابت اولین اعدام در اعتراضات جاری در ایران

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، بابت اعدام محسن شکاری از دستگاه قضایی، قدردانی کرد

همزمان با موج گسترده محکومیت‌های بین‌المللی در واکنش به اجرای نخستین حکم اعدام در اعتراضات کنونی، احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، از قوه قضائیه بابت اجرای حکم اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، قدردانی کرد.

او روز پنجشنبه ۱۷ آذر در همایشی که در هرمزگان برگزار شد گفت:‌ «ما تشکر می‌کنیم از قاطعیت قوه قضائیه که در همین روزها اولین اغتشاشگر را به حکم قانون پای چوبه دار فرستاد تا بدانند قانون در این کشور حکمفرماست.»

قدردانی او از قوه قضائیه پس از اجرای حکم اعدام محسن شکاری با اتهام «زخمی کردن یک بسیجی با چاقو و همچنین بستن خیابان ستارخان تهران» و تحت عنوان «محاربه» صورت گرفت. در قانون مجازات اسلامی، جرم محاربه حکم اعدام را در پی خواهد داشت.

احمد خاتمی، از آخوندهای تندرو حکومت جمهوری اسلامی، همچنین معترضان را «پیروان رضاخان و داعش» خواند و مدعی شد که «اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضائیه نبود، این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند».

او در ادامه «دیکتاتور» را کسی دانست که «به شخصیت‌ها اجازه نمی‌دهد حتی گفت‌وگوی ساده انجام دهند و امنیت جانی و مالی مردم را به خطر می‌اندازد».

این اظهارات در شرایطی بیان شده که نزدیک به سه ماهی که از آغاز این دور از اعتراضات در ایران می‌گذرد، بسیاری افراد از جمله تعداد قابل توجهی از هنرمندان تنها به دلیل یک پیام در حمایت از معترضان احضار یا بازداشت شده‌اند.

طی این مدت به روال اعتراضات گذشته، نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی نیز نه تنها امنیت معترضان را تامین نکرده، بلکه خود به جان و اموال شخصی آن‌ها تعرض کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها اکنون ۴۰ معترض بازداشت شده دیگر با اتهاماتی مثل «محاربه و افساد فی‌الارض» در خطر اعدام قرار دارند و نگرانی‌ها از اعدام‌های مشابه احتمالی در آینده نزدیک افزایش یافته است.