نماینده اهواز: در خوزستان بیش از ۷۰۲ روستا آب آشامیدنی ندارند

اعتراضات اهواز

نماینده اهواز در مجلس با انتقاد از سیاست‌های دولت، خواستار رهاسازی آب در استان خوزستان و جلوگیری از انتقال غیرکارشناسی پروژه های آب از سرشاخه‌ها شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دولت در زمینه «پروژه‌های انتقال غیرکارشناسی آب»، گفته است ۷۰۲ روستای استان خوزستان آب آشامیدنی ندارند.

مجتبی یوسفی در مصاحبه با عصر ایران گفته است این سیاست‌ها باعث شده که کشاورزی آرزوی مردم شود و دام‌هایشان نیز در حال از بین رفتن است.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های آب‌رسانی با حیات مردم خوزستان در ارتباط است، به سیاست‌های دوگانه دولت اشاره کرده و گفته است مسئولان برای «خرید دو کیلومتر لوله، صدمیلیون دویست میلیون پول» ندارند ولی «برای انتقال چند هزار میلیارد تومانی آب پول» دارند.

پیش از این قاسم ساعدی، نماینده شهر دشت‌‌ آزادگان در مجلس، گفته بود که در برخی شهرهای استان خوزستان مانند «هویزه و دشت آزادگان «هویزه و دشت آزادگان، در صف‌های آب‌فروشی می‌ایستند تا آب خریداری کنند» و در بسیاری از روستاها نیز امکان پمپاژ آب به دلیل خشک شدن رودخانه‌ها وجود ندارد.

طی پنج روز گذشته حداقل در «۱۷ شهر» استان خوزستان تجمعات شهروندان در اعتراض به بحران آب برگزار شده است که این تجمعات با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شد و در جریان آن حداقل دو شهروند معترض کشته شدند.

موضوع بحران آب روستاها محدود به استان خوزستان نیست و بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب ایران، تعداد روستاهای نیازمند به آبرسانی سیار در کشور از ۵ هزار و ۵۰۰ مورد در سال گذشته به ۸ هزار مورد در سال جاری افزایش یافته است.

بر اساس گزارش عصر ایران و سایت رادیو فردا/ف.ق/ر.ح