شلیک «اشتباهی» الک بالدوین، ستاره هالیوود، یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت

الک بالدوین، بازیگر ۶۳ ساله هالیوود

الک بالدوین، بازیگر باسابقه و سرشناس هالیوود، با خطا در تیراندازی سر صحنه فیلمبرداری یک محصول وسترن، ناخواسته مدیر فیلمبرداری را کشت و کارگردان را هم زخمی کرد.

این حادثه روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر سر صحنه فیلمبرداری در حومه سانتافه در ایالت نیومکزیکو آمریکا اتفاق افتاد.

رسانه‌های آمریکایی از قول مقامات پلیس تایید کرده‌اند که هالینا هاچینز، مدیر فیلمبرداری و جوئل سوزا، کارگردان فیلم وسترن «راست/ Rust» هدف شلیک گلوله بالدوین ۶۳ ساله، بازیگر و تهیه‌کننده فیلم، قرار گرفتند.

تولید این پروژه سینمایی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

به گفته مقامات پلیس سانتافه، هنوز هیچ اتهامی علیه الک بالدوین مطرح نیست و ماموران در حال حاضر مشغول بررسی و تحقیق درباره تیراندازی و مصاحبه با شاهدان هستند.

نشریه سینمایی «ددلاین» از قول منابع پلیس گزارش داده است که بالدوین پس از پاسخ‌گویی به سوال‌های بازپرسان پرونده آزاد شده است. بر این اساس، بازیگر نامزد اسکار خودخواسته به اداره پلیس مراجعه کرده است تا درباره شلیک خود که منجر به فاجعه شده، به ماموران توضیح دهد.

بالدوین بازی در مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» را در کارنامه هنری خود دارد و برای درام رمانتیک «خنک‌کننده» در سال ۲۰۰۴ موفق به کسب نامزدی جایزه اسکار در رشته بازیگری نقش مکمل شد.

وقوع حوادثی از این دست در هالیوود بی‌سابقه نیست. سال ۱۹۹۳ برندن لی، فرزند بروس لی، نیز در صحنه فیلمبرداری در پی شلیک اشتباهی جان باخت.

حادثه روز گذشته باعث شد تا بار دیگر بحث مجوز استفاده از سلاح‌ در صحنه فیلمبرداری در میان منتقدان بالا بگیرد.

با استفاده از گزارش رویترز، سی‌ان‌ان، ددلاین/ آ.ت/ س.ن