در روز چهارم حادثه مرگبار متروپل آبادان، خامنه‌ای پیام تسلیت فرستاد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی

رهبر جمهوری اسلامی در چهارمین روز پس از حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان پیام تسلیت فرستاد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در پیامی که عصر روز پنج‌شنبه در جلسه فوق العاده‌ بررسی گزارش‌های مربوط به حادثه با حضور رئیس جمهور خوانده شد، این حادثه را «تاسف‌بار» خواند و خواستار «پیگرد مقصران حادثه» و «مجازات عبرت‌آموز» شد.

علی خامنه‌ای صبح روز چهارشنبه، چهارم خرداد، در حالی که حادثه مرگبار فروریختن ساختمان در آبادان وارد سومین روز خود شده بود، در دیدار با هیات رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای به این حادثه نکرد و همین امر انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

برخی مقام‌های خارجی از جمله نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این حادثه را در روزهای گذشته تسلیت گفته‌اند.

فروریختن برج متروپل آبادان ظهر روز دوشنبه، دوم خرداد رخ داد. جمعیت هلال احمر خوزستان روز جمعه، ششم خرداد در آخرین گزارش خود شمار قربانیان این حادثه را ۲۲ نفر و تعداد مصدومان را ۴۸ نفر اعلام کرد. پیش‌بینی می‌شود که شمار قربانیان این حادثه بیش از این آمارها باشد.

در پی بروز این حادثه هزاران معترض در شهرهای مختلف ایران عصر و شامگاه پنج‌شنبه پنجم خرداد علیه سوءمدیریت در خوزستان و اعلام همبستگی با مردم آبادان تجمعات اعتراضی برگزار کردند و در برخی از این تجمعات علیه مقامات جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شعار سر دادند.