یک منبع نزدیک به علی لاریجانی از نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد

علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ هم نامزد شد ولی از بین هفت کاندیدا، نفر ششم شد.

رسول جعفریان، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و از افراد نزدیک به علی لاریجانی، از قطعی شدن حضور این رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خبر داد.

آقای جعفریان در صفحه توئیتر خود نوشته است «تا آن‌جا که می‌دانم، آمدن آقای دکتر لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شده است. امیدوارم این خبر تایید شود».

او در توئیت دیگری نوشته که آمدن علی لاریجانی به صحنه انتخابات می‌تواند به معنای حضور دو گفتمان متفاوت باشد.

انتشار این خبر در حالی است که شورای وحدت طیف راست سنتی اعلام کرده که گزینه اصلی آن‌ها برای انتخابات، ابراهیم رئیسی است و نه علی لاریجانی. هنوز معلوم نیست که آیا حضور احتمالی آقای لاریجانی در انتخابات مستقل خواهد بود یا برخی گروه‌های اصولگرا از وی حمایت خواهند کرد.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ هم نامزد شد ولی از بین هفت کاندیدا، نفر ششم شد.

ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از روز ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و داوطلبان تا پنج روز فرصت نام‌نویسی دارند.

علی لاریجانی از مجلس هشتم و به مدت ۱۲ سال رئیس مجلس شورای اسلامی بود ولی او در انتخابات سال ۹۸ مجلس کاندیدا نشد و اعلام کرد که «تاکنون هرچه در توان داشته برای کشور به کار گرفته است».

وی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳ به مدت ده سال ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت و سال ۱۳۸۴ بر مسند دبیری شورای عالی امنیت ملی نشست اما دو سال بعد به دنبال اختلاف با محمود احمدی‌نژاد، از این سمت کناره‌گیری کرد.

آقای لاریجانی در حال حاضر مشاور رهبر جمهوری اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول پیگیری قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است.

انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است ۲۸ خرداد سال آینده برگزار شود.

بر اساس توئیت رسول جعفریان و گزارش‌های پیشین رادیو فردا/ف.ق/ک.ر