واکنش معاون رئیس‌ جمهور به شعار «مرگ بر روحانی»: «خودسرانه نبود»

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس ‌جمهور ایران

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور ایران، شعار علیه حسن روحانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نشان از اراده‌ای‌ در «جریانی مدعی» دانست که «سرپیچی و سرکشی» را به عنوان یک «کنش» برگزیده است.

او همچنین تاکید کرد که سر دادن شعار علیه رئیس جمهور «اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد».

در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه عده‌ای موتورسوار در اصفهان شعار «مرگ بر روحانی» سر دادند.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات رئیس ‌جمهور ایران، در توئیتی این اقدام را «نافرمانی از دستور ولی» خوانده و شعار علیه آقای روحانی را ادامه «سریال هتاکی‌ها به رئیس ‌جمهور» توصیف کرده است.

اشاره آقای معزی از «دستور ولی» به حمایت اخیر رهبر ایران از روحانی در آبان‌ماه برمی‌گردد.

علی خامنه‌ای سوم آبان‌ماه امسال از برخی اقدامات علیه دولت و «شخص رئیس‌ جمهور» انتقاد کرده و آن‌ را «غلط»، «اهانت» و «هتک حرمت» عنوان کرد.

واکنش رهبر جمهوری اسلامی متوجه اظهارات مجتبی ذوالنوری، رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران بود که پیش از آن گفته بود که با توجه به نارضایتی اکثر مردم از روحانی، خامنه‌ای باید دستور دهد که او «هزار بار اعدام شود.»

این انتقاد تند آقای ذوالنوری پس از سخنان روحانی بود که گفته بود چون «اکثریت قاطع مردم» خواهان صلح بودند، «امام حسن» با معاویه صلح کرد.

مجتبی ذوالنوری این سخنان روحانی را مقدمه‌سازی برای مذاکره با آمریکا می‌دانست.

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم در واکنش به اقدام موتورسواران در اصفهان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ستاد امر به معروف آن شهرستان که در دوچرخه‌سواری بانوان موضعی فعال دارد، در موضوع موتورسواران فحاش نمی‌خواهد اعلام موضع کند؟»