پرچمدار ایران با تستِ مثبت دوپینگ از المپیک زمستانی پکن حذف شد

حسین ساوه‌شمشکی، اسکی‌باز ایرانی آلپاین و پرچمدار ایران در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲

حسین ساوه‌شمشکی، اسکی‌باز ایرانی آلپاین و پرچمدار ایران در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، به‌ دلیل مثبت شدن تست دوپینگش از شرکت در این دوره از رقابت‌ها حذف شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی «کنترل دوپینگ» روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نمونه جمع‌آوری‌شده از آقای شمشکی «استروئید آنابولیک آندروژنیک» یافت شده که در فهرست مواد ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ قرار دارد.

این اولین نمونه دوپینگ تاییدشده در رقابت‌های زمستانی امسال است.

در ادامه این بیانیه آمده است که در پی مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار، او از «رقابت، تمرین، مربیگری یا شرکت در هر فعالیتی در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ منع می‌شود».

در بیانیه آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ همچنین آمده است که آقای شمشکی حق اعتراض به تعلیق موقت در دادگاه داوری ورزش را دارد، همچنین برای نمونه «ب» هم می‌تواند درخواست آزمایش بدهد.

خبرگزاری مهر در این باره اعلام کرده که مسئولان کاروان ورزشی ایران برای تست نمونه «ب» درخواست داده‌اند.

حسین ساوه‌شمشکی، ۳۶ ساله بهترین نتیجه المپیکی خود را تا به امروز در سال ۲۰۱۴ در سوچی کسب کرده است.

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۱۵ بهمن سال آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد. ایران هم در این دوره از رقابت‌‌ها سه نماینده در اسکی صحرانوردی و آلپاین معرفی کرده بود.

خبرگزاری‌های ایران روز ۱۰ اسفند، همزمان با اعزام کاروان ورزشی ایران به المپیک زمستانی چین، از مثبت شدن تست کرونای ستار صید، المپیکی اسکی صحرانوردی و یکی از دو پرچمدار معرفی‌شده ایران در این بازی‌ها و مصطفی میرهاشمی، مربی این رشته ورزشی خبر داده بودند.