تتلو آزاد شد

امیرحسین مقصودلو، معروف به تتلو

امیر حسین مقصودلو، معروف به «تتلو»، با انتشار پست‌هایی در حساب کاربری خود در اینستاگرام، از آزادی خود از بازداشت در ترکیه خبر داده است.

آقای مقصودلو در متن و ویدئویی در اینستاگرام ضمن تشکر از کسانی که به آزادی‌اش از بازداشت کمک کرده‌اند نوشته «مرسی از پلیس ترکیه و مردمش که مارو تحویل ندادن و طرفدار حق بودن فقط چند تا گلگی دارم از یه سریا که اونم تو اولین کنسرت توضیح میدم و شفاف سازی میکنم».

او پیشتر نیز در پست دیگری، ویدئویی را منتشر کرده بود که به نظر می‌رسد زمان خروج او از بازداشتگاه را نشان می‌دهد در حالی که یکی از دوستان خود را در آغوش می‌گیرد.

امیرحسین مقصودلو، مشهور به تتلو، که ساکن ترکیه است در هشتم بهمن ماه با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از بازداشت خود توسط پلیس ترکیه خبر داده بود.

بیشتر در این باره: امیر تتلو در ترکیه بازداشت شد

او «به نقل از» پلیس ترکیه نوشته بود «دولت ایران» خواستار بازگرداندن اوست.

تتلو افزوده بود که پلیس ترکیه می‌گوید «دولت ایران گفته این جوان‌ها را تشویق می‌کند به مواد مخدر و می‌خواهند مرا به ایران برگردانند».

اندکی بعد هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت بازداشت به درخواست «مراجع قضایی از اینترپل» انجام شده است.

ولی بررسی‌ها نشان داد که در صفحه اعلان قرمز پلیس بین‌الملل، نام امیرحسین مقصودلو دیده نمی‌شود.

چند روز بعد حتی دادستان کل جمهوری اسلامی نیز با «مجرم» نامیدن آقای مقصودلو گفته بود: «مقدمات بازگشت این خواننده به زودی به کشور فراهم خواهد شد».

مشخص نیست «جرم» این خواننده دقیقا چیست و چگونه اثبات شده است. در آن زمان پلیس ترکیه گفته بود برنامه‌ای برای تحویل دادن تتلو به ایران ندارد.

تتلو یکی از پرطرفدارترین کاربران فارسی‌زبان در شبکه‌های مجازی است. در حالی‌که اظهارات و رویکردهای او، و نیز تغییرات در این اظهارات و رویکردها در بازه‌های زمانی مختلف، حاشیه‌های زیادی را همراه داشته‌است.

برای نمونه ویدئویی از او در جریان انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصولگرایان، جنجال‌برانگیز شد.

تتلو اما به خاطر «فعالیت‌های زیرزمینی» نیز بازداشت شده بود. در حالی‌که انتشار ویدئوکلیپی از او روی ناو نیروی دریایی ارتش نیز واکنش‌های گسترده در پی داشت.

در آبان‌ماه سال گذشته نیز او دیدگاه‌هایی را درباره محرم و امام سوم شیعیان مطرح کرد که با انتقاد و حملات شدید شماری از نیروهای مذهبی و جریان موسوم به حزب‌الله در فضای مجازی مواجه شد.