راهپیمایی ۲۲ بهمن در تمام شهرهای قرمز کرونایی برگزار شد

راهپیمایی در تهران

با وجود اعلام شرایط قرمز کرونایی در بیش از ۱۲۰ شهرستان کشور بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت ایران در هفته گذشته و روند رو به افزایش آمار در روزهای اخیر، مراسم راهپیمایی چهل و سومین سالگرد انقلاب ۵۷ در شهرهای مختلف ایران در روز جمعه، ۲۲ بهمن، برگزار شد.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی امسال قرار بود در ۱۵۰۰ شهر و سه هزار روستا برگزار شود.

با این که ستاد ملی کرونا پیشتر اعلام کرده بود که راهپیمایی در شهر‌های با وضعیت قرمز کرونایی مانند تهران به صورت خودرویی و موتوری و در دیگر شهر‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار می‌شود، عکس‌های منتشرشده در خبرگزاری‌های ایران خلاف این دستورالعمل را نشان می‌دهد.

در گزارش‌های تصویری رسانه‌های ایران بسیاری از شهروندان به صورت پیاده و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیده ‌می‌شوند، گرچه عده‌ای هم با ماسک حاضر شده‌اند.

در همین حال در بسیاری از مسیرهای تعیین‌شده در شهرهای بزرگ مانند تهران با برپایی غرفه‌هایی برنامه‌های خاصی برای شهروندان از جمله برای کودکان مانند اجرای سرودهای دسته‌جمعی ترتیب داده شده بود.

این در حالی است که همزمان با اوج‌گیری دوباره کرونا در ایران، درباره آمار قابل توجه ابتلا و مرگ کودکان و نوجوانان در این دوره هشدار داده‌اند.

در همین حال آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در هفته‌های گذشته همزمان با هشدار درباره کمبود نیروی درمان و برخی اقلام دارویی کرونا صورت گرفته است.