دو نوکیش مسیحی دیگر راهی زندان شدند

عکس آرشیوی است.

دو نوکیش مسیحی یکی در تهران و دیگری در رشت برای سپری کردن دوران محکومیت خود راهی زندان شدند.

کمپین «دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» روز دوشنبه ۲۹ فروردین خبر داد که یکی از این دو نوکیش مسیحی، سکینه (مهری) بهجتی است که پیشتر توسط دادسرای اوین به دو سال حبس محکوم شده بود. او روز شنبه، ۲۷ فروردین برای سپری کردن دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شده است.

بر اساس این گزارش از جمله اتهامات خانم بهجتی «اقدام علیه امنیت ملی»، «شرکت در جلسات کلیساهای خانگی» و «ترویج مسیحیت صهیونیستی» عنوان شده است.

در همین حال سایت «ماده ۱۸» که یک سازمان مردم‌نهاد حامی مسیحیان ایرانی تحت آزار در ایران است، از بازداشت یک نوکیش مسیحی دیگر به نام فریبا دلیر در تهران و انتقال او به زندان اوین خبر داده است.

بر اساس این گزارش خانم دلیر نیز به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره یک کلیسای مسیحی تبشیری» به تحمل دو سال زندان محکوم شده است.

هرچند قانون اساسی جمهوری اسلامی آیین مسیحیت را به رسمیت شناخته است، در سال‌های گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی محدودیت‌های گسترده‌ای را برای اقلیت‌های مذهبی و تبلیغ سایر ادیان و مذاهب جز شیعه در ایران اعمال کرده‌اند.

چند سازمان حقوق بشری از جمله سازمان بین‌المللی از جمله «میدل ایست کانسرن» و «آرتیکل ۱۸» در گزارشی که اوایل بهمن ۱۴۰۰ منتشر کردند از «مجازات به دلیل ایمان» و ادامه «نقض گسترده» حقوق جامعه مسیحی ایران با وجود «انکار» مقامات جمهوری اسلامی خبر دادند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط مسیحیانی شدند که با «اتهامات ساختگی» در بازداشت به‌سر می‌برند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران بهمن ۱۴۰۰ از بازداشت دست‌کم ۵۳ مسیحی در سال گذشته میلادی خبر داده بود.