گرداندن متهمان درگیری در بیمارستان پورسینا در شهر رشت

تصویر منتشر شده توسط «تسنیم» از متهمان درگیری در بیمارستان پورسینا

خبرگزاری تسنیم روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه گزارش داده است که پلیس گیلان تعدادی از متهمان درگیری با قمه در بیمارستان پورسینای رشت را در سطح شهر گرداند.

شامگاه سه شنبه تصاویر ویدئویی از درگیری و حمله با قمه در اورژانس پورسینا در رشت منتشر شد.

به گزارش تسنیم پلیس گیلان «آن تعداد از اراذل و اوباش که در روزهای اخیر با هجوم و قمه‌کشی در بیمارستان پورسینای رشت باعث ایجاد رعب و وحشت مردم و کادر درمان بیمارستان شدند» را در سطح شهر گرداند تا «درس عبرتی باشد برای کسانی‌که مرتکب چنین جرائمی می‌شوند.»

طبق این گزارش، «این افراد در بیرون از مرکز درمانی نزاع می‌کردند و آن را به داخل بیمارستان کشاندند و در بیمارستان نیز طرفین همچنان به درگیری ادامه داده و باعث مجروح شدن تعدادی از همراهان بیماران شدند.»

بیشتر در این باره: حمله به اورژانس یک مرکز درمانی در رشت با قمه

تسنیم نوشت است: «پلیس گیلان در راستای تأمین امنیت، آرامش و آسایش شهروندان اجرای طرح‌ ضربتی مقابله با اراذل و اوباش را در دستور کار خود قرار داده است.»

پیش از این فعالان حقوق بشر از اقدام پلیس ایران در «برخورد با اراذل و اوباش» و گرداندن تحقیرآمیز متهمان انتقاد کردند.

این فعالان حقوق بشری می‌گویند، اجرای چنین مجازات و تنبیهی نقض آشکار پیمان‌نامه‌ها و میثاق‌های حقوق بشری و حتی قوانین جمهوری اسلامی است.

در همین حال، برخی از رسانه‌های ایران می‌گویند این متهمان ۲۴ ساعت پس از درگیری در بیمارستان بازداشت شدند. با این حال مشخص نیست محاکمه این افراد چه زمانی برگزارشده است.

منابع تسنیم و رادیو فردا