ارسلان یزدانی، شهروند بهایی، به‌طور موقت آزاد شد

ارسلان یزدانی و همسرش، سمیرا ابراهیمی، پس از آزادی از زندان اوین

گزارش‌ها از ایران حاکی است که ارسلان یزدانی، شهروند بهایی، پس از ۴۶ روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران، سرانجام روز شنبه ۲۴ مهر با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

آقای یزدانی روز دهم شهریور سال جاری توسط ماموران امنیتی که با زور وارد منزل او شده بودند، دستگیر و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در زندان اوین منتقل شد.

بازداشت این شهروند بهایی ساکن تهران از بابت اتهام‌هایی امنیتی همچون «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» صورت گرفت. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت این شهروند اقدام به تفتیش منزل و ضبط شماری از وسایل شخصی او کردند.

سمیرا ابراهیمی، همسر ارسلان یزدانی، پیش از این در گفت‌وگو با رادیوفردا ضمن رد این اتهامات تاکید کرده که همسرش هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته و مانند دیگر هم‌کیشان خود تنها به دلیل اعتقادات بهایی‌اش بازداشت شده است.

به‌رغم سکونت ۳۰۰ هزار شهروند بهایی در ایران، حکومت آیین بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسد. مقامات جمهوری اسلامی بارها بهاییان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌ و در بیش از چهار دهه گذشته احکام متعدد اعدام، بازداشت، زندان و محرومیت از تحصیل و کسب و کار، تخریب منازل و گورستان‌ها علیه پیروان این آیین را صادر کرده‌اند.

جامعه جهانی بهایی بارها تاکید کرده است این قبیل اتهام‌های امنیتی که علیه شهروندان بهایی در ایران مطرح می‌شود، «کاملا بی‌اساس» است و تنها دلیل بازداشت بهاییان توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، اعتقادات و فعالیت‌های مذهبی آنان است.

با استفاده از توییتر، هرانا و گزارش‌های پیشین رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن