آذری جهرمی: درباره ممنوعیت ورود گوشی‌های بیش از سیصد یورو «صحبت کردم»

محمدجواد آذری جهرمی

به دنبال افزایش انتقادها از طرحی که قرار است ورود و ثبت گوشی‌های تلفن بالاتر از سیصد یورو را در ایران ممنوع کند، وزیر ارتباطات گفت در این باره صحبت‌هایی کرده و «بنا شد این تصمیم بازنگری شود».

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در توئیتی نوشت که به نظرش این ممنوعیت «سه ایراد جدی» دارد و پس از صحبت‌هایش با رئیس کل بانک مرکزی و سرپرست وزارت صنعت، قرار بر بازنگری در این طرح شد.

وبسایت‌های مربوط به خرید و فروش موبایل پیش از این گفته بودند از ابتدای سال جاری ورود گوشی‌های با قیمت بیش از سیصد یورو کاملا متوقف شده است؛ سرانجام دو روز پیش «انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی»، وابسته به اتاق بازرگانی، رسما به این ممنوعیت اشاره کرد.

دولت جمهوری اسلامی پیش از این وعده داده است که در سال جاری «شبکه فایو جی» در برخی مناطق ایران فعال خواهد شد؛ اما گوشی‌های فایو جی قیمتی بالای ۳۰۰ یورو دارند.

از سوی دیگر، ارزان‌ترین گوشی‌های «اپل» قیمتی بیش از ۳۰۰ یورو دارند و شرکت مدیاپردازش گفته است دیگر هیچ گوشی اپل به ایران وارد نخواهد شد.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این فرضیه را مطرح کرده‌اند که یکی از اهداف این طرح وادار کردن کاربران به استفاده از اینترنت داخلی است.