حملات راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد

حملات راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد در سال ۲۰۱۷ (عکس از آرشیو)

گزارش‌ها حاکی است بامداد روز شنبه چهارم بهمن فرودگاه بین المللی بغداد هدف سه راکت قرار گرفت که یکی از این سه راکت به منطقه «حي الجهاد» در نزدیکی این فرودگاه اصابت کرد.

به گزارش بخش عربی شبکه العربیه این موشک‌ها به سمت پایگاه ویکتوریا که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند، شلیک شده است.

هنوز مقام‌های عراقی در خصوص جزئیات این حملات راکتی ابراز نظر نکرده‌اند. اما شبکه العربیه می‌گوید این نخستین حمله راکتی به سمت نیروهای آمریکایی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن محسوب می‌شود.

طبق این گزارش در جریان این حمله راکتی آژیر خطر در فرودگاه بغداد به صدا در آمده است.

در ۳۰ آذرماه سال جاری دست کم سه راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد٬ که ساختمان‌های دولتی و سفارت‌خانه‌ها در در آن قرار دارند، شلیک شد.

مقام‌های عراقی گفته بودند که سفارت آمریکا هدف این حملات بوده که سامانه و سپر دفاعی یکی از این راکت‌ها را رهگیری کرد٬ اما دو راکت دیگر به مناطق مسکونی اصابت کردند.

به دنبال این حملات راکتی، رئیس جمهوری آمریکا به ایران هشدار داد در صورتی که یک آمریکایی در حملات شبه نظامیان در عراق کشته شود، جمهوری اسلامی مسئول خواهد بود.

ایالات متحده در واکنش به آن‌چه که تحرکات ایران و گروه‌های نیابتی آن در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی خواند، از اواخر ماه نوامبر ناو یواس‌اس نیمیتز را برای گشت‌زنی به خاورمیانه اعزام کرده است. بمب‌افکن‌های بی-۵۲ این کشور نیز ظرف یک ماه گذشته چند بار از یک پایگاه نظامی در داکوتای شمالی پرواز کرده و در خلیج فارس مانور داده‌اند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام، در این زمینه گفته بود: «ما آماده و قادر هستیم تا به هرگونه تهاجم علیه آمریکایی‌ها یا منافع ما پاسخ دهیم».