حسن خمینی از خبرنگار خبرگزاری ایلنا عذرخواهی کرد

حسن خمینی (با عمامه مشکی) در مراسم سالگرد مرگ محمود دعایی، مدیر سابق روزنامه اطلاعات

حسن خمینی با انتشار نامه‌ای از خبرنگار ایلنا که در مراسم یادبود محمود دعایی، مورد ضرب‌ و شتم محافظان او قرار گرفته بود، عذرخواهی کرد.

آقای خمینی در این نامه که روز چهارشنبه دهم خرداد منتشر شد ضمن عذرخواهی گفت که «مسئولیت حفاظت» بر عهده او نیست. او اظهار امیدواری کرد که بررسی کاملی درباره ضرب‌ و شتم این خبرنگار انجام شود.

بیشتر در این باره: اعتراض خبرگزاری ایلنا به ضرب و شتم خبرنگارش به دست محافظان حسن خمینی

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز چهارشنبه از ضرب و شتم یک خبرنگار خود به دست محافظان حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، در یک مراسم رسمی با حضور محمد خاتمی، رئیس‌ جمهور پیشین، که در ساختمان روزنامه اطلاعات برگزار شده بود، خبر داد و به آن اعتراض کرد.

به نوشته ایلنا، وقتی خبرنگارش قصد داشته برای «تهیه تصویر» به خاتمی و خمینی نزدیک شود، «دو تن از محافظان سیدحسن خمینی از حضور وی ممانعت» و «با برخوردی تند اقدام به خارج کردن خبرنگار از مراسم کردند».

این خبرگزاری اضافه کرده بود: «سرگروه تیم حفاظتی همراه با دو نفر قبلی، با هدایت خبرنگار به آسانسور موسسه اطلاعات، در ابتدا گوشی تلفن همراه وی را ضبط و اقدام به ضرب و شتم و توهین‌های مکرر به او کردند و در شرایطی که نفر سوم در سالن دائما با توهین‌های مکرر و مشت و لگد مشغول ضرب و شتم خبرنگار بود، سرگروه تیم حفاظتی به وارسی تلفن همراه و چک کردن پیام‌های خصوصی خبرنگار مشغول شد.»

کمی پیش از عذرخواهی، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در نامه‌ای سرگشاده به حسن خمینی خواستار رسیدگی او به «ضرب‌ و‌ شتم» خبرنگار ایلنا شده بود.

آقای شمسایی در این نامه خطاب به حسن خمینی نوشته است: «احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که محافظان شما در جریان حضورتان در سالگرد مرحوم دعایی، یک خبرنگار را که برای پوشش مراسم و حضور شما در آن به کار حرفه‌ای مشغول بوده ضرب‌ و‌ شتم کرده‌اند.»

خبرنگاران در ایران با مشکلات و محدودیت‌های متعدد از سوی نهادهای حکومتی و غیرحکومتی مواجه‌اند. پیشتر هم گزارش‌های مشابهی از ضرب و شتم خبرنگاران هنگام انجام ماموریت‌ در نقاط مختلف ایران منتشر شده است.