بریتانیا موشکی را که حوثی‌ها به یک کشتی تجاری شلیک کرده بودند، ساقط کرد

عکس از بایگانی

بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک ناو جنگی نیروی دریایی این کشور، اچ‌ام‌اس دایموند، موشکی را که حوثی‌های مورد حمایت ایران از یمن به سمت یک کشتی تجاری شلیک کرده بودند، ساقط کرده است.

گرانت شپس، وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «بریتانیا همچنان در خط مقدم پاسخ بین‌المللی به حملات خطرناک حوثی‌های مورد حمایت ایران به کشتی‌های تجاری که جان دریانوردان بین‌المللی را گرفته است، قرار دارد».

ائتلاف به رهبری آمریکا نیز اعلام کرده است که چهار پهپاد و یک موشک ضد کشتی را که توسط شورشیان حوثی یمن پرتاب شده بود، سرنگون کرده است.

مقامات آمریکایی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که گروه حوثی‌های مورد حمایت ایران حملات تازه‌ای را نیز علیه کشتی‌های ایالات متحده و اسرائیل انجام داده‌اند.

بیشتر در این باره: سنتکام از انهدام یک موشک بالستیک ضدکشتی و چهار پهپاد حوثی‌ها خبر داد


چند ساعت بعد، سازمان عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا اعلام کرد که یک کشتی در حال حرکت به سمت جنوب غربی شهر بندری عدن در یمن، صدای «انفجار مهیب» و «دود» را گزارش کرده است.

این سازمان همچنین اضافه کرد که هم کشتی و هم خدمه آن در وضعیت امن هستند. جزئیات بیشتری در مورد ماهیت این حمله ارائه نشد.

این حوادث اخیر پس از یک دوره آرامش در حملات حوثی‌ها رخ می‌دهد، گروهی که از ماه نوامبر ده‌ها حمله موشکی و پهپادی را علیه خطوط کشتیرانی انجام داد. حوثی‌ها ادعا کردند این اقدامات برای نشان دادن همبستگی با فلسطینی‌ها در جریان درگیری‌های غزه بوده است.

با وجود کاهش حملات در هفته‌های اخیر، حوثی‌ها شامگاه چهارشنبه اعلام کردند که «به انجام اقدامات نظامی بیشتر علیه همه اهداف خصمانه در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند ادامه می‌دهند».