کاروان جنگجویان داعش به منطقه تحت کنترل این گروه در «دیرالزور رسید»

یک اتوبوس حامل جنگجویان وابسته به گروه داعش.

یک فرمانده نظامی نیروهای متحد با حکومت سوریه می گوید، کاروان اتوبوس‌های حامل پیکارجویان گروه حکومت اسلامی(داعش) چهارشنبه ۲۲ شهریور به منطقه تحت کنترل این گروه در شرق سوریه رسیده است.

به گزارش رویترز، مبادله یک نیروی حزب الله که در اسارت گروه داعش بود، نیز در همین روز انجام شده است.

دست کم ۳۰۰ جنگجوی وابسته به گروه حکومت اسلامی به همراه خانواده های خود در چارچوب توافقی با حکومت سوریه و حزب الله لبنان مناطق مرزی سوریه و لبنان را ترک کرده و به سمت مناطق تحت کنترل این گروه در شرق سوریه حرکت کردند.

این در حالی بود که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به طور موقت جلوی حرکت این کاروان به سمت دیرالزور در شرق سوریه را گرفت. اما در نهایت این کاروان جنگجویان داعش و نیروهایشان به دو گرو تقسیم شدند.

رویترز می گوید، هنوز مشخص نیست که آیا همه اتوبوس توانسته اند به مناطق تحت کنترل گروه حکومت اسلامی برسند یا نه.

ارتش لبنان و گروه شیعه حزب‌الله روز شنبه، ۲۸ مردادماه، عملیاتی علیه نیروهای داعش در دو سوی مرز سوریه و لبنان انجام دادند.

به دنبال پیشروی نیروهای حزب الله و ارتش لبنان، پنجم شهریور اعلام شد که آتش بسی در این منطقه با گروه داعش برقرار شد و قرار است که داعش اجساد ٩ نظامی لبنانی را تحویل دهد و در مقابل به نیروهای این گروه اجازه داده شود که منطقه را ترک کنند.

در چارچوب این توافق گروه حکومت اسلامی جسد محسن حججی، از نیروهای ایرانی درگیر در جنگ سوریه را به حزب‌الله تحویل داد.

این توافق انتقاد عراق و ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را به دنبال داشت.

در واکنش به این انتقاد ها، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله گفته بود که مذاکره با شبه‌نظامیان داعش «تنها راه» برای حل و فصل مسئله «انسانی و ملی» بازگرداندن اجساد ۹ سرباز لبنانی است که سال ۲۰۱۴ به اسارت داعش در آمدند.