سنتکام از حمله راکتی به چند مقر آمریکا در سوریه خبر داد

عکس، آرشیوی و مربوط به حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه در سال ۲۰۱۷ است.

ستاد مرکزی نیروهای آمریکا اعلام کرد که یک مقر آن در استان حسکه سوریه شامگاه جمعه، چهارم آذر هدف دو حمله راکتی قرار گرفته است.

در بیانیه سنتکام به اصابت یک راکت سوم در نزدیکی پایگاه مستقر در «الشدادی» اشاره شده و آمده است که حملات راکتی دیشب، آسیب جانی یا خسارت مالی در پی نداشته است.

تاکنون مشخص نشده که این راکت‌ها از چه منبعی پرتاب شده‌اند، اما شبکه الجزیره گزارش داده که این حمله در بحبوحه گسترش عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه نیروهای مسلح کُرد مخالف در خاک سوریه رخ داده است.

ترکیه از بعد از انفجار ۱۳ روز پیش در مرکز استانبول و حمله راکتی از سوریه به خاک خود، حملات زمینی و هوایی علیه مقرهای احزاب کُرد در سوریه و شمال عراق را گسترش داده است.

نیروهای مسلح کُرد از جمله سازمان‌های ترکیه‌ای «پ.ک.ک»، حزب کارگران کردستان و «ی.پ.گ» یگان‌های مدافع خلق، پیشتر دخالت در انفجار مرگ‌بار در خیابان استقلال استانبول را رد کرده بودند.

نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه یا «قسد» که با شبه‌نظامیان ی.پ.گ همکاری دارند، در ائتلاف با نظامیان آمریکا علیه داعش جنگیده‌اند. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در روزهای اخیر ادامه همکاری حکومت با این گروه را تایید کرد.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، تاکید کرده است که نظامیان آمریکا، «نیروهای اشغالگر» هستند که در بخش جنوبی حسکه پایگاه زده‌اند تا در غارت میادین نفتی منطقه سهیم باشند.

دولت سوریه، ترکیه را در پی حملات اخیر به خاک خود «اشغالگر» خوانده و از ویران شدن زیرساخت‌ها و تاسیسات عمومی در مناطق مورد حمله خبر داده بود، اما بشار اسد به‌تازگی اعلام کرد که مذاکراتی در سطح اطلاعاتی میان سوریه و ترکیه در مورد مطالبات متقابل، در جریان است.