ویروس کرونا؛ بیمارستانی که چین در ۱۰ روز ساخت آغاز به کار می‌کند

بیمارستان جدید در ووهان در ۲۵ هزار متر مربع، با هزار تخت‌خواب ساخته شده است

بیمارستان هزار تخت‌خوابی که دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا در شهر ووهان طی مدت تقریبا ۱۰ روز بنا کرد، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

همزمان با آماده‌شدن این بیمارستان مقام‌های چینی اعلام کردند شمار جان‌باختگان پیامدهای ابتلا به ویروس کرونای تازه در آن کشور به ۳۶۱ تن رسیده است. این رقم بیشتر از شمار قربانیان ناشی از شیوع «سارس» در سرزمین اصلی چین، در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ است.

رسانه‌های دولتی چین می‌گویند بیمارستان تازه در شهر ووهان، استان هوبئی، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونای تازه (کروناویروس-۲۰۱۹) از روز دوشنبه ۱۴ بهمن شروع به پذیرش بیمار می‌کند.

مراحل اولیه ساخت بیمارستان تازه در روز چهارم بهمن ماه آغاز شد، زمانی‌که دیگر کم‌وبیش مشخص شده بود چین و دیگر کشورهای جهان با وضعیت فوق‌العاده روبه‌رو شده‌اند.

مراحل اولیه ساخت بیمارستان تازه در روز چهارم بهمن ماه آغاز شد

تنها چند روز بعد در دهم بهمن ماه سازمان بهداشت جهانی حالت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد.

بیمارستان جدید در ووهان در ۲۵ هزار متر مربع، با هزار تخت‌خواب ساخته شده و مسئولیت آن نیز با پرسنل پزشکی ارتش آن کشور است.

در این بیمارستان در درجه اول کسانی بستری خواهند شد که ویروس کرونا در آن‌ها تشخیص داده شده‌است.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دولتی چین گفته‌اند بیمارستان دیگری نیز در منطقه در حال ساخت است که به گفته آن‌ها تا روز چهارشنبه آماده بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر در این باره: بحران ویروس کرونا؛ افزایش انتقاد از ادامه پروازها از چین به ایران

همزمان شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس تازه در چین همچنان روند فزاینده خود را طی می‌کند.

در حال حاضر شمار مبتلایان از ۱۷ هزار نفر گذشته و شمار قربانیان نیز به ۳۶۱ نفر رسیده که ۵۷ نفر بیشتر از شمار جان‌باختگان در روز قبل از آن است.

به این ترتیب شمار تلفات انسانی کروناویروس تازه در سرزمین اصلی چین از رکورد ثبت‌شده در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در جریان شیوع «سندرم تنفسی حاد» یا «سارس» که آن نیز ناشی از نوعی ویروس کرونا بود، گذشته است.

سارس در مجموع جان ۳۴۹ نفر را در سرزمین اصلی چین گرفت؛ در هنگ‌کنگ ۲۹۹ کشته، و در نقاط دیگر جهان نیز ده‌ها کشته برجای گذاشت.

با این حال شمار درصدی تلفات بر پایه مبتلایان به سارس در چین، ۶.۶ درصد بود، که رقمی بیشتر از شمار درصدی و رسمی اعلام‌شده در مورد ویروس تازه، در حال حاضر است. اما شمار کسانی که به ویروس تازه مبتلا شده‌اند، به مراتب بیشتر از شمار مبتلایان به «سارس» است.

منابع: چاینادیلی، اسوشیتدپرس، کیودو، سازمان بهداشت جهانی/۲