آمریکا: محاکمه نمایشی و اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را به شدت محکوم می‌کنیم

iran

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را محکوم کرد و گفت این اعدام بخشی از برنامه «کلیدی» حکومت جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات است.

ند پرایس در توییتی نوشته است:«ما محاکمه نمایشی و اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را به شدت محکوم می‌کنیم. این اعدام‌ها بخش کلیدی تلاش حکومت (جمهوری اسلامی) برای سرکوب اعتراضات است. ما به همراه شرکایمان به تلاش برای پاسخگو کردن حکومت ایران به دلیل این سرکوب بی‌رحمانه، ادامه می دهیم.»

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۷ دی‌ماه اعلام کرد که حکم اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، دو تن از معترضان بازداشت شده در چهلم حدیث نجفی در کرج، اجرا شد.

محمد حسینی و محمدمهدی کرمی به اتهام مشارکت در کشته شدن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان در اعتراضات روز چهلم حدیث نجفی به «افساد فی‌الارض» محکوم شده و درخواست فرجام‌خواهی آن‌ها رد شده بود.

این دو معترض پیشتر اتهامات منتسب به خود را رد کرده و از شکنجه شدید خود در دوران بازداشت خبر داده بودند. هیچ یک از این دو در طول دوره بازداشت و محاکمه اجازه داشتن وکیل انتخابی و‌ دادرسی عادلانه را نداشتند.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی پیشتر، محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد را در ادامه سیاست خود برای سرکوب اعتراضات در کشور اعدام کرده بود.