ممنوعیت دوباره تردد خودروهای غیربومی به استان‌های شمالی و چند شهر دیگر

جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان از روز شنبه، ۱۸ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول ابراهیمی روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه هم چنین گفت: «تردد خودروهای غیربومی به شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش هم به دلیل مسافرپذیر بودن از روز شنبه آینده ممنوع است.»

آقای ابراهیمی با بیان این که این ممنوعیت به دلیل تعطیلات ۲۲ بهمن (چهارشنبه آینده) منظور شده است از جریمه ۵۰۰ هزار تومانی رانندگان متخلف خبر داد.

به دنبال تعطیلات چند روزه در اواخر دی ماه بسیاری از شهرهای جنوبی و شمالی کشور با هجوم مسافران روبرو شد.

مسوولان وزارت بهداشت و درمان قشم در همان زمان از ورود حداقل ۴۰ هزار گردشگر که بیشترشان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌‌کردند، به این جزیره خبر داد.

افزایش محدودیت‌ تردد خودروهای غیربومی در برخی شهرها در حالی دوباره از سر گرفته می‌شود که رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه از دو برابر شدن تعداد شهرهای نارنجی که شهرهای «پرخطر» از نظر آلودگی به کرونا به شمار می‌روند، خبر داد.

پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هم ضمن انتقاد از «عدم اعمال محدودیت‌ها» و «نبود فکر درست» برای آن، درباره خیز دوباره کرونا همزمان با افزایش آمار بستری‌ها هشدار داد.