شناسایی بیش از هشت ‌هزار بیمار مبتلا به کرونا در یک شبانه‌روز

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن، از شناسایی بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا طی یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گفته سیما سادات لاری، در شبانه‌روز گذشته، ۶۷ نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و هشت ‌هزار و ۴۲ بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

به این ترتیب آمار رسمی مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر و شمار جان‌باختگان به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

همچنین، به گفته سیما سادات لاری، ۳۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

درستی آمار کرونا در ایران همواره مورد تردید جدی است و منابع گوناگون، از چهره‌های سیاسی داخلی گرفته تا ناظران و کارشناسان مستقل، شمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان کووید ۱۹ در ایران را چند برابر آمار رسمی می‌دانند.

همچنین بر اساس گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت ایران، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

تمامی شهرهای قرمز در حال حاضر در استان خوزستان واقع شده‌اند و مسئولان این استان شیوع ویروس جهش‌یافته حداقل در سه شهرستان این استان را تائید کرده‌اند.

در همین حال، احسان مصطفوی، رئیس مرکز و پایگاه تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور با اشاره به آغاز «پیک جدید» اپیدمی در استان خوزستان از سیر صعودی آمار موارد بستری در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس و سمنان خبر داد.