کرونا در ایران؛ ۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی راهی بیمارستان شدند

همزمان با روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا در ایران، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه دهم بهمن خبر داد که ۱۰ نفر از نمایندگان در پی ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند.

در همین زمینه، نماینده مرودشت در توئیتی از حضور تعدادی از نمایندگان به‌رغم ابتلا به کرونا در صحن مجلس شورای اسلامی و به خطر انداختن سلامت دیگران انتقاد کرد.

جلال رشیدی کوچی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در عجبم از نمایندگانی که علی‌رغم مثبت بودن تست کرونای خود، دیروز در کمیسیون تلفیق و امروز در صحن مجلس حضور داشتند و بی‌توجه به تذکرات دیگران، بر این رفتار غیرمسئولانه و اشتباه خود اصرار می‌ورزیدند».

پیشتر، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از مثبت شدن نتیجه تست کرونای ۳۰ نفر از نمایندگان در یکی دو روز گذشته خبر داده بود.

وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۴۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌ و نزدیک به ۲۲ هزار بیمار جدید شناسایی شده‌اند. این آمار تقریبا دو برابر آمار روز گذشته است.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ نفر و مجموع کل بیماران مبتلا به شش میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۷۹ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا نیز در آستانه اعزام کاروان ورزشی ایران به المپیک زمستانی چین، از مثبت شدن تست کرونای ستار صید، المپین اسکی صحرانوردی و یکی از دو پرچمدار معرفی‌شده ایران در این بازی‌ها و مصطفی میرهاشمی، مربی این رشته ورزشی خبر داده است.