کرونا در ایران؛ وضعیت شکننده شهرها، احتمال محدودیت‌ تردد در تعطیلات ۲۲ بهمن

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه وضعیت کرونا در شهرها را «بسیار شکننده» توصیف کرد و از پیشنهاد اعمال محدودیت‌های تردد بین شهری در تعطیلات ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سیما سادات لاری، روز پنج‌شنبه، نهم بهمن‌ماه، ضمن ابراز نگرانی ‌وزارت بهداشت ایران از سفرهای انجام‌شده به استان‌های شمالی و جنوبی در هفته‌های اخیر گفت: «هرچند وضعیت بسیاری از شهرها زرد شده، اما این وضعیت به شدت شکننده است و به راحتی به وضعیت نارنجی یا قرمز تبدیل می‌شود.»

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران هم شامگاه هشتم دی‌ماه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این که ۲۲ بهمن امسال روز چهارشنبه است، از احتمال تصویب برخی محدودیت‌ها و تغییرات در روزهای آینده برای ایجاد محدودیت‌های بیشتر در شهرهای زرد سیاحتی و زیارتی و برخی از استان‌های شمالی و جنوبی در تعطیلات پیش رو خبر داد.

همزمان با اوج گیری سفرها در روزهای پایانی دی‌ماه به ویژه به مقصد شهرهای شمالی و جنوبی کشور بدون اعمال هیچ گونه محدودیتی از سوی دولت، مقامات وزارت بهداشت ایران و بسیاری از کارشناسان درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در بهمن‌ماه هشدار داده بودند.

بنا بر گزارش سخنگوی وزارت بهداشت ایران در روز پنج‌شنبه، نهم بهمن‌ماه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و شش‌‌‌ هزار و ۵۲۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

بر اساس این گزارش، تعداد کل جان‌باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۷۳۶ نفر و آمار کل بیماران به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۴۱ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، ۴۰۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت درباره کرونا همواره محل تردید بوده و مقام‌های سازمان نظام پزشکی آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده برآورد کرده‌اند.